The Blood of Dawnwalker sa v najnovšom gameplay traileri ukazuje ako temná akčná RPG s dôrazom na príbeh, morálne voľby a unikátnu hrateľnosť rozdelenú medzi deň a noc. Hra je zasadená do alternatívnej Európy 14. storočia, ktorú sužujú vojny, mor a mocenské boje medzi ľuďmi a upírmi. Hlavným hrdinom je Coen – mladý muž, ktorý sa stal tzv. Dawnwalkerom, bytosťou na hrane medzi človekom a upírom. Tvoj cieľ je zachrániť rodinu alebo sa pomstiť upírskemu pánovi, ktorý ťa premenil – a na všetko máš iba 30 dní a nocí.

Trailer začína na okraji mesta Svartrau, hlavného mesta regiónu Vale Sangora. Už od prvých minút je jasné, že svet je preplnený zážitkami – náhodné stretnutia, vedľajšie úlohy, bohatá história a množstvo tajomstiev čakajúcich na objavenie. Môžeš sa vydať kamkoľvek, preskúmať ruiny, sabotovať upírske transporty krvi alebo sledovať hlavný príbeh, ktorý ťa zavedie do katedrály v centre mesta. Každá mestská štvrť má svoju špecifickú atmosféru – od bohatých častí až po temné uličky.

Prelomové a brutálne súboje

Súboje sú založené na smerovom boji podobne ako v Kingdom Come: Deliverance – pri útoku aj obrane si volíš smer (hore, dole, vľavo, vpravo), aby si prekonal súperovu obranu alebo vykryl jeho úder. Každý úspešný zásah, blok alebo odrazenie útoku ti nabije špeciálny ukazovateľ, ktorý môžeš následne využiť na silné schopnosti. V ukážke Coen využíva napríklad Acrid Dust na omráčenie nepriateľa, kliatbu Burning Blood na spôsobenie krvavých popálenín a Artery Attack na brutálnu dekapitáciu oponenta. Magické útoky však niečo stoja – časť tvojej životnej energie a tak si budeš musieť vždy rozmyslieť, či zato stoja.

Rebel Wolves

Po boji môžeš lootovať, meniť výbavu a rozvíjať postavu v troch stromoch schopností: ľudský, upírsky a spoločný. Každý strom ponúka unikátne zručnosti a aktívne schopnosti, ktoré ti pomôžu v boji alebo prieskume. Napríklad kliatby, ktoré zošleš na nepriateľov spotrebúvajú tvoje zdravie, no môžeš si odomknúť pasívne schopnosti, ktoré túto krvavú cenu znižujú.

Vetvenie príbehu a ovplyvňovanie sveta

Tvoje činy majú priamy vplyv na svet. Ak budeš príliš provokovať upírov, stráže sa stanú podozrievavejšie a agresívnejšie. Môžeš sa rozhodnúť, či pôjdeš proti nim do otvoreného súboja alebo budeš postupovať nenápadne. Svet je reaktívny – NPC postavy reagujú na tvoje činy, niektoré scény v meste môžu odhaliť nové úlohy alebo poklady. Hlavné aj vedľajšie úlohy sú prepojené a môžeš ich riešiť v ľubovoľnom poradí, prípadne ich úplne vynechať. Hra nesie označenie „narrative sandbox“, kde si sám tvoríš vlastný príbeh.

Kľúčovou mechanikou je cyklus dňa a noci. Počas dňa je Coen človekom – pohybuje sa nenápadne, využíva meč a rituálnu mágiu. V noci sa mení na upíra s výrazne väčšou mobilitou: môže využívať teleport na krátku vzdialenosť, lezenie po stenách a stropoch a sústredenie, ktoré zvýrazní zaujímavé objekty v okolí. Ako upír začínaš noc hladný po krvi – hlad ovplyvňuje tvoje schopnosti a ak sa nenasýtiš, môžeš stratiť kontrolu a neúmyselne zabiť pre príbeh dôležité NPC. Krv môžeš piť z ľudí, zvierat alebo iných stvorení a je len na tebe, ako sa rozhodneš postupovať po morálnej stránke.

Bossovia na úrovni

V traileri sme videli aj súboj s bossom – Xanthe, starovekou upírkou, ktorá využíva krvavé biče a je chránená upírskou mágiou. Podľa autorov je tento boj náročný – vyžaduje taktiku, správne načasovanie útokov a sledovanie špeciálnych ukazovateľov, napríklad časovača Boiling Blood, ktorý môže Coena okamžite zabiť. Ak je boss príliš silný, môžeš sa rozhodnúť vrátiť neskôr alebo zvoliť iný prístup. Každý boss má svoju vlastnú dejovú líniu a môžeš sa s ním pokúsiť aj o vyjednávanie namiesto boja.

Hra kladie dôraz na slobodu. Nie je jasná hranica medzi hlavnými a vedľajšími úlohami, všetko je prepojené do jedného príbehového celku podobne, ako sme to už videli v Deathloope. Všetky tvoje rozhodnutia, voľby a činy ovplyvnia nielen priebeh, ale aj samotný koniec príbehu. Čas je hlavným herným zdrojom – každá aktivita posúva čas dopredu, no vždy vieš, o koľko. Hra ťa nenúti ponáhľať sa, no budeš musieť plánovať tak, aby ti čas nevypršal.

The Blood of Dawnwalker príde budúci rok na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP