Prelomové upírske RPG príde už budúci rok. Dočkáme sa konkurencie pre Zaklínača? (TRAILER)
The Blood of Dawnwalker sa v najnovšom gameplay traileri ukazuje ako temná akčná RPG s dôrazom na príbeh, morálne voľby a unikátnu hrateľnosť rozdelenú medzi deň a noc. Hra je zasadená do alternatívnej Európy 14. storočia, ktorú sužujú vojny, mor a mocenské boje medzi ľuďmi a upírmi. Hlavným hrdinom je Coen – mladý muž, ktorý sa stal tzv. Dawnwalkerom, bytosťou na hrane medzi človekom a upírom. Tvoj cieľ je zachrániť rodinu alebo sa pomstiť upírskemu pánovi, ktorý ťa premenil – a na všetko máš iba 30 dní a nocí.
Trailer začína na okraji mesta Svartrau, hlavného mesta regiónu Vale Sangora. Už od prvých minút je jasné, že svet je preplnený zážitkami – náhodné stretnutia, vedľajšie úlohy, bohatá história a množstvo tajomstiev čakajúcich na objavenie. Môžeš sa vydať kamkoľvek, preskúmať ruiny, sabotovať upírske transporty krvi alebo sledovať hlavný príbeh, ktorý ťa zavedie do katedrály v centre mesta. Každá mestská štvrť má svoju špecifickú atmosféru – od bohatých častí až po temné uličky.
Prelomové a brutálne súboje
Súboje sú založené na smerovom boji podobne ako v Kingdom Come: Deliverance – pri útoku aj obrane si volíš smer (hore, dole, vľavo, vpravo), aby si prekonal súperovu obranu alebo vykryl jeho úder. Každý úspešný zásah, blok alebo odrazenie útoku ti nabije špeciálny ukazovateľ, ktorý môžeš následne využiť na silné schopnosti. V ukážke Coen využíva napríklad Acrid Dust na omráčenie nepriateľa, kliatbu Burning Blood na spôsobenie krvavých popálenín a Artery Attack na brutálnu dekapitáciu oponenta. Magické útoky však niečo stoja – časť tvojej životnej energie a tak si budeš musieť vždy rozmyslieť, či zato stoja.
Po boji môžeš lootovať, meniť výbavu a rozvíjať postavu v troch stromoch schopností: ľudský, upírsky a spoločný. Každý strom ponúka unikátne zručnosti a aktívne schopnosti, ktoré ti pomôžu v boji alebo prieskume. Napríklad kliatby, ktoré zošleš na nepriateľov spotrebúvajú tvoje zdravie, no môžeš si odomknúť pasívne schopnosti, ktoré túto krvavú cenu znižujú.
Vetvenie príbehu a ovplyvňovanie sveta
Tvoje činy majú priamy vplyv na svet. Ak budeš príliš provokovať upírov, stráže sa stanú podozrievavejšie a agresívnejšie. Môžeš sa rozhodnúť, či pôjdeš proti nim do otvoreného súboja alebo budeš postupovať nenápadne. Svet je reaktívny – NPC postavy reagujú na tvoje činy, niektoré scény v meste môžu odhaliť nové úlohy alebo poklady. Hlavné aj vedľajšie úlohy sú prepojené a môžeš ich riešiť v ľubovoľnom poradí, prípadne ich úplne vynechať. Hra nesie označenie „narrative sandbox“, kde si sám tvoríš vlastný príbeh.
Kľúčovou mechanikou je cyklus dňa a noci. Počas dňa je Coen človekom – pohybuje sa nenápadne, využíva meč a rituálnu mágiu. V noci sa mení na upíra s výrazne väčšou mobilitou: môže využívať teleport na krátku vzdialenosť, lezenie po stenách a stropoch a sústredenie, ktoré zvýrazní zaujímavé objekty v okolí. Ako upír začínaš noc hladný po krvi – hlad ovplyvňuje tvoje schopnosti a ak sa nenasýtiš, môžeš stratiť kontrolu a neúmyselne zabiť pre príbeh dôležité NPC. Krv môžeš piť z ľudí, zvierat alebo iných stvorení a je len na tebe, ako sa rozhodneš postupovať po morálnej stránke.
Bossovia na úrovni
V traileri sme videli aj súboj s bossom – Xanthe, starovekou upírkou, ktorá využíva krvavé biče a je chránená upírskou mágiou. Podľa autorov je tento boj náročný – vyžaduje taktiku, správne načasovanie útokov a sledovanie špeciálnych ukazovateľov, napríklad časovača Boiling Blood, ktorý môže Coena okamžite zabiť. Ak je boss príliš silný, môžeš sa rozhodnúť vrátiť neskôr alebo zvoliť iný prístup. Každý boss má svoju vlastnú dejovú líniu a môžeš sa s ním pokúsiť aj o vyjednávanie namiesto boja.
Hra kladie dôraz na slobodu. Nie je jasná hranica medzi hlavnými a vedľajšími úlohami, všetko je prepojené do jedného príbehového celku podobne, ako sme to už videli v Deathloope. Všetky tvoje rozhodnutia, voľby a činy ovplyvnia nielen priebeh, ale aj samotný koniec príbehu. Čas je hlavným herným zdrojom – každá aktivita posúva čas dopredu, no vždy vieš, o koľko. Hra ťa nenúti ponáhľať sa, no budeš musieť plánovať tak, aby ti čas nevypršal.
The Blood of Dawnwalker príde budúci rok na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.
Čítajte viac z kategórie: Hry
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
GTA 6 má konkurenta. Nové video ukazuje prekvapenie budúceho roka
Herný gigant reaguje na fámy. Poznáme jasné stanovisko ku budúcnosti Xboxu
Epic opäť rozdáva hry zadarmo. Tentokrát ušetríš viac ako sto eur
Microsoft šokoval brutálnym zdražovaním. Lacné hranie sa končí a ľudia masovo rušia predplatné
Fanúšikovia Pána prsteňov dostanú hru, na akú čakali roky. Má šancu zatieniť aj Hogwarts Legacy.
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
Erik Kaliňák priznal, že premiéra trápia následky atentátu: „Niekedy to telo nepoberie“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Toto už nie je len dron. Najväčšia zbrojovka sveta ukázala zbraň budúcnosti, ktorá zmení vojny
- Rýchlo a zbesilo má problém, ktorý ho môže pochovať. Veľké finále je v ohrození
- Zostrelili UFO a kruto za to zaplatili. 23 sovietskych vojakov podľa CIA postihol desivý osud
-
- Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Na objavenie čakala 5000 rokov. Vedci našli záhadnú stavbu, z ktorej im padla sánka
- Nikto niečo podobné neskúsil. Čína nechala vybuchnúť tri jadrové bomby za sebou, výsledky sú znepokojivé
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Nikto niečo podobné neskúsil. Čína nechala vybuchnúť tri jadrové bomby za sebou, výsledky sú znepokojivé
- Zmeny v STK zaskočili Slovákov. Vysoké pokuty hrozia aj tým, ktorí auto už nemajú (PREHĽAD)
- Zem je zachránená. Odborníci našli konečné riešenie na klimatickú krízu, máme ho „pod nosom“
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Majú zásoby 85 miliárd m³. Do Európy začne prúdiť nový zdroj plynu z prekvapivej krajiny
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP