Celý svet s údivom sleduje túto Teslu Model S. 380 000 km zvládla za 6 rokov bez údržby
Skúsený jazdec rally Piero Longhi na svojom facebooku upozornil, že v priebehu pár rokov na svojej Tesle najazdil takmer 400 000 km, pričom vozidlo neprešlo žiadnou údržbou. Na tému upozornil portál Teslarati.
Presnejšie Longhi upozorňuje, že so svojím Modelom S najazdil v priebehu 6 rokov 236 000 míľ, teda 380 000 kilometrov. Hoci vo svete existujú aj Tesly s omnoho vyšším nájazdom, zaujímavosťou na tomto prípade je, že vozidlo ho dosiahlo prakticky bez akejkoľvek údržby.
Vzhľadom na to, že vozidlá so spaľovacím motorom si vyžadujú pravidelné servisné intervaly, respektíve svoju údržbu, takýto kúsok by so spaľovákom nebol vôbec možný. Možno aj preto je jazdec rally so svojou Teslou nadmieru spokojný. Za celý čas, čo vozidlo vlastní, nenatrafil na žiadny problém. Jedinú vec, ktorú bolo potrebné absolvovať, bola výmena brzdových platničiek, ktorá ešte stále nie je dokončená.
Skúsenosti jazdca rally s jeho Modelom S sú pre majiteľov týchto vozidiel dobrým znamením. Predsa len, táto konkrétna Tesla je už 6 ročné vozidlo a od tej doby ako spoločnosť, tak aj jej vozidlá prešli zásadnými zmenami. Keďže možno očakávať, že v súčasnosti je Tesla technologicky omnoho vyspelejším autom ako tomu bolo pred 6 rokmi, je tiež možné sa domnievať, že súčasné vozidlá budú ešte spoľahlivejšie.
Vysoký nájazd na elektromobile aj na Slovensku
Vysoký nájazd na Tesle ale nemajú len v zahraničí. Ako sme písali v samostatnom článku, 400 000 km na Tesle Model X najazdil aj Slovák Kristián Kratochvíl. Ten pravidelne cestuje po Európe a elektromobilom teda absolvuje naozaj dlhé trasy.
Kristián, respektíve jeho Model X je ďalším dôkazom, že batéria elektromobilu nie je na vyhodenie 100 000 km. Aj po prekonaní tohto nájazdu je elektromobil ďalej schopný jazdiť a degradácia v tomto prípade ani nie je nijak zásadná.
Navyše, po prejdení 400 000 km stratil akumulátor iba 12 % pôvodnej kapacity. Model X bol pritom vyrobený v roku 2018, takže samotná batéria má už zhruba 5 rokov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
Zlepší výkon na diaľnici aj v teréne. Stellantis si patentoval zvláštny komponent pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
Polícia varuje verejnosť: Z psychiatrie utiekli dvaja muži, jeden je nebezpečný
Rakovinové bunky nemajú šancu. Huba spájaná s „faraónovou kliatbou“ ukrýva revolučný liek
Prelomová liečba cukrovky mení životy pacientov. Koniec inzulínových injekcií je na obzore
Vinczemu dnes Markíza doručila dve výpovede. „Nie je to príbeh porazených, práve naopak,“ tvrdí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Denne ušetrí 20 ton emisií. Európa má loď budúcnosti s tromi pohonmi, ktorú závidí aj Čína
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ak ju nesplníš, EÚ ti vezme vodičák. Slovákov čaká nezmyselná nová povinnosť
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
600 metrov káblov zmizlo. Sabotáž paralyzovala trasu medzi Parížom a Londýnom
Bez plynu sa nedá vyrábať sklo, hliník ani chlieb. Klub 500 varuje pred dôsledkami zákazu
Rusko plánuje LNG ako palivo budúcnosti. Do 2035 chce 14 miliárd kubíkov ročne
Po 44 rokoch letí ďalší Maďar do vesmíru. Na ISS bude robiť 25 experimentov
AI od Muska opäť pod paľbou. Grok šíril dezinformácie počas vojny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rodinný dom aj s pozemkami za 4 000 eur. Štát rozpredáva nepotrebný majetok za rozprávkovú cenu
Polícia varuje verejnosť: Z psychiatrie utiekli dvaja muži, jeden je nebezpečný
Rakovinové bunky nemajú šancu. Huba spájaná s „faraónovou kliatbou“ ukrýva revolučný liek
Prelomová liečba cukrovky mení životy pacientov. Koniec inzulínových injekcií je na obzore
Vinczemu dnes Markíza doručila dve výpovede. „Nie je to príbeh porazených, práve naopak,“ tvrdí
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené