Chvíle hrôzy: Dve Tesly Cybertruck mali vážnu nehodu, takto zdevastované si ich ešte nevidel
Nehoda Tesly nie je nič nového
Tieto dve nehody Cybertruckov v Mexiku nie sú prvými prípadmi, kedy sa vozidlá Tesla dostali do správ kvôli incidentom. V minulosti sme videli viacero prípadov, keď vodiči Modelu S, X či 3 stratili kontrolu nad vozidlami, čo vyústilo do vážnych nehôd. Často ide o situácie, kedy nedostatok skúseností so silným akcelerátorom a funkciami vozidla vedie k problémom. Prvá zaznamenaná nehoda Cybertrucku sa udiala v decembri 2023, kedy došlo k zrážke medzi Toyotou Corolla a Cybertruckom. Pasažieri vyviazli len s ľahkými zraneniami.
Vzhľadom na to, že Tesla Cybertruck ešte neprešiel nezávislými nárazovými testami, bezpečnosť tohto elektrického pickupu je stále do určitej miery neznáma. Tesla stále nemá dostatok reálnych dát z incidentov, ktoré by umožnili priamo hodnotiť jeho odolnosť pri vážnych nehodách.
Testy vykonávané bezpečnostnými inštitúciami, ako je napríklad NHTSA alebo Euro NCAP, by mohli poskytnúť odpovede na otázky o správaní Cybertrucku pri nárazoch a prevrátení. Bez týchto dát je však ťažké odhadnúť, do akej miery Cybertruck chráni posádku pri rôznych typoch nehôd. Zatiaľ sa však ako zázrakom nikomu nič nestalo, čo aj potvrdzuje Muskove slová, že jeho „nesmrteľné auto“ je bezpečné.

Prečo k nehode došlo?
Elektrické pickupy, ako je Tesla Cybertruck, prinášajú niekoľko výhod, medzi ktoré patrí nižšia spotreba energie a menší dopad na životné prostredie v porovnaní s tradičnými naftovými či benzínovými pickupmi. Avšak s ich narastajúcim výkonom a rozmermi prichádzajú aj výzvy. Vyššia hmotnosť batérií môže mať za následok náročnejšie manévrovanie a väčšie riziko v prípade nehody, najmä ak vodič nie je dostatočne skúsený. Rovnako aj výška a robustný dizajn Cybertrucku môžu viesť k vyššiemu riziku pre iných účastníkov premávky, najmä v prípade stretu s menšími vozidlami.
Tesla čelí výzvam, aby poskytla jasné a transparentné informácie o bezpečnostných aspektoch svojho Cybertrucku. Tieto incidenty, hoci nie sú časté, poukazujú na potrebu dôkladného preverenia jeho bezpečnosti v reálnych podmienkach. Pre Teslu by bolo preskúmať nehody v Mexiku a zamerať sa na oblasti, kde by mohla vylepšiť bezpečnosť, a zvážiť, ako môže ešte lepšie informovať vodičov o potenciálnych rizikách a vlastnostiach vozidla.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Východ Slovenska získa nové spojenie. Wizz Air otvára pravidelnú linku do „srdca Talianska“

Najsilnejší zimný roj rozžiari decembrovú oblohu. Za hodinu spadnú desiatky meteorov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Diplomacia so Západom v slepej uličke. Táto krajina sa vyhlásila za jadrovú veľmoc, sympatizuje s Ruskom
SIM karty sú minulosťou. Slovenský operátor prichádza s prevratnou novinkou
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Snehová búrka mieri na Európu. Slovensko pocíti jej prvé príznaky už o pár dní
PREMIUMOplatí sa živnostníkovi prejsť na s. r. o.? Odborníčka jasne definuje podmienky v roku 2026, na toto sa priprav

Je rozhodnuté: Európa sa odstrihne od ruského plynu, Slovensko a Maďarsko dostanú špeciálny plán

Východ Slovenska získa nové spojenie. Wizz Air otvára pravidelnú linku do „srdca Talianska“

