Tesla aktuálne vydáva aktualizácie v Európe, ktoré reagujú na regulácie EÚ a v značnej miere upravujú funkcie autopilota. Automobilke sa tieto kroky bohužiaľ nepáčia.

Už v máji tohto sa objavili informácie, na základe ktorých musela Tesla prispôsobiť autopilota vo svojich vozidlách podľa európskych regulácií UN/ECE R79. Zmeny sa mali konkrétne dotknúť Modelu S, Modelu X a Modelu 3. Z celej situácie bola nešťastná nielen automobilka, ale aj mnoho majiteľov vozidiel či fanúšikov Tesly.

Tesle sa zmeny nepáčia

Na YouTube sa objavilo video od autora menom Steven Peeters, ktorý celý problém regulácií a ich dopadu na autopilota rozobral. Zmeny sa tak mali dotknúť hlavne funkcionality privolania vozidla „Summon“ či asistenta pre zmenu jazdného pruhu. Mnohí odborníci či majitelia vozidiel reagovali na tieto zmeny s nevôľou a objavili sa aj argumenty, že regulácie degradujú bezpečnosť autopilota.

Automobilka aktuálne v EÚ vydáva aktualizáciu s označením 2019.40.2.2, ktorá vyššie spomínané regulácie priamo aplikuje pre vozidlá Model S a Model X. Na fórach sa objavili informácie, že Tesla v tejto súvislosti rozposiela majiteľom vozidiel e-maily. V nich vysvetľuje zmeny vo funkciách vozidiel a zároveň dodáva, že z nariadení EÚ je sklamaná, nakoľko obmedzujú efektívnosť autopilota.

V spomínanom e-maily Tesla stručne popisuje nasledujúce zmeny:

  • Asistenta Auto Lane Change pre automatickú zmenu jazdných pruhov bude možné používať len na cestách, kde sa nachádzajú dva alebo viac jazdných pruhov s oddelenou premávkou.
  • Pri aktivácii asistenta pre zmenu jazdných pruhov a zapnutí smerového svetla, musí vozidlo počkať minimálne 1,5 sekundy predtým, než zmení jazdný pruh. Rovnako bude čakať po dobu 5 sekúnd, pokiaľ zmenu pruhu ukončí v prípade, že nie je možná.
  • Maximálny uhol otáčania volantu pri používaní funkcie Autopilot bude redukovaný. To môže ovplyvniť schopnosť vozidla zvládať ostrejšie zákruty a bude si vyžadovať zásah vodiča.
  • Využitie funkcie privolania „Summon“ vyžaduje, aby sa majiteľ nachádzal v okruhu maximálne 6 metrov od vozidla.
  • Pokiaľ ruky vodiča nebudú počas používania autopilota na volante detekované, bude upozornený každých 15 sekúnd

Tesla pre majiteľov tiež uvádza, že sa bude naďalej snažiť o presadenie plnej funkcionality autopilota napriek zväzujúcim pravidlám európskych regulácií. Pokiaľ by si chcel k iniciatíve Tesly prispieť aj ty, môžeš tak urobiť podpísaním petície, ktorú vytvoril Steven Peeters.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita