Takýto dojazd a výkon zavrie ústa odporcom. Najobľúbenejší elektromobil Slovákov dostáva ostrú verziu
Elektromobil Škoda Enyaq sa stal okamžite po predstavení hitom medzi Slovákmi a aj napriek pomerne vysokej cenovke na auto tejto značky sa stal Enyaq najpredávanejším elektromobilom u nás. Mladoboleslavská automobilka teraz uvádza na trh najostrejšiu verziu RS, ktorá bola doposiaľ dostupná iba v karosárskom prevedení kupé.

Enyaq RS iV je tak stelesnením výkonu a maximálnej priestrannosti. Pri verzii kupé boli majitelia ochudobnení o značnú časť batožinového priestoru. Teraz si už môžu vybrať, či chcú v najvýkonnejšom prevedení telo klasického SUV, alebo športovejšie vyzerajúceho kupé.
Dobre známe parametre
Čo sa týka technických parametrov, nič nové sa v Škodovke neudialo a Enyaq RS prichádza s rovnakými špecifikáciami, ako dobre známy a už aj nami testovaný Enyaq RS kupé.
Pohon všetkých štyroch kolies, výkon 220 kW (300 koní), maximálna rýchlosť 180 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy nie sú žiadnym prekvapením.

Batéria sa však už od základu dokáže nabíjať výkonom 135 kW, nakoľko Enyaq RS prichádza s najnovšou verziou softvéru už od výroby. Inžinierom sa zrejme podarilo vylepšiť efektivitu elektromotorov, nakoľko v tlačovej správe automobilka deklaruje dojazd podľa WLTP cez 500 km. Doposiaľ najvýkonnejší Enyaq s pohonom 4×4 a výkonom 195 kW disponoval dojazdom iba 493 km.
Najväčšie zmeny sa dejú v dizajne
Najväčšími zmenami prešiel Enyaq RS oproti „nešportovým“ verziám rozhodne po dizajnovej stránke. Agresívne športové prvky v čiernej farbe vynikajú na laku Mamba Green, ktorý je exkluzivitou práve pre RS modely Škoda.

Pútavú zelenú farbu s čiernymi doplnkami sme už ale mali možnosť vidieť pri Enyaq RS kupé, takže v zásade ani tu sa nejedná o nič nové.
Okrem najvyššieho výkonu v rámci aktuálnych možností koncernovej platformy MEB prináša verzia RS aj bohatú doplnkovú výbavu. Už v základe tu je podsvietená predná maska a s ňou spojené Matrix LED svetlá, trojzónová klimatizácia alebo 20-palcové disky kolies.
Škoda Enyaq dostupná vo verzii RS už aj v klasickom karosárskom prevedení
Okrem dizajnu je skutočne jediným rozdielom medzi Enyaq RS a Enyaq RS kupé veľkosť batožinového priestoru. Tá hrá samozrejme v prospech klasickej karosérie, kufor v Enyaq RS má až 585 litrov, zatiaľ čo kupé verzia disponuje „iba“ 570 litrov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)



