Takýto dojazd a výkon zavrie ústa odporcom. Najobľúbenejší elektromobil Slovákov dostáva ostrú verziu
Elektromobil Škoda Enyaq sa stal okamžite po predstavení hitom medzi Slovákmi a aj napriek pomerne vysokej cenovke na auto tejto značky sa stal Enyaq najpredávanejším elektromobilom u nás. Mladoboleslavská automobilka teraz uvádza na trh najostrejšiu verziu RS, ktorá bola doposiaľ dostupná iba v karosárskom prevedení kupé.
Enyaq RS iV je tak stelesnením výkonu a maximálnej priestrannosti. Pri verzii kupé boli majitelia ochudobnení o značnú časť batožinového priestoru. Teraz si už môžu vybrať, či chcú v najvýkonnejšom prevedení telo klasického SUV, alebo športovejšie vyzerajúceho kupé.
Dobre známe parametre
Čo sa týka technických parametrov, nič nové sa v Škodovke neudialo a Enyaq RS prichádza s rovnakými špecifikáciami, ako dobre známy a už aj nami testovaný Enyaq RS kupé.
Pohon všetkých štyroch kolies, výkon 220 kW (300 koní), maximálna rýchlosť 180 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy nie sú žiadnym prekvapením.
Batéria sa však už od základu dokáže nabíjať výkonom 135 kW, nakoľko Enyaq RS prichádza s najnovšou verziou softvéru už od výroby. Inžinierom sa zrejme podarilo vylepšiť efektivitu elektromotorov, nakoľko v tlačovej správe automobilka deklaruje dojazd podľa WLTP cez 500 km. Doposiaľ najvýkonnejší Enyaq s pohonom 4×4 a výkonom 195 kW disponoval dojazdom iba 493 km.
Najväčšie zmeny sa dejú v dizajne
Najväčšími zmenami prešiel Enyaq RS oproti „nešportovým“ verziám rozhodne po dizajnovej stránke. Agresívne športové prvky v čiernej farbe vynikajú na laku Mamba Green, ktorý je exkluzivitou práve pre RS modely Škoda.
Pútavú zelenú farbu s čiernymi doplnkami sme už ale mali možnosť vidieť pri Enyaq RS kupé, takže v zásade ani tu sa nejedná o nič nové.
Okrem najvyššieho výkonu v rámci aktuálnych možností koncernovej platformy MEB prináša verzia RS aj bohatú doplnkovú výbavu. Už v základe tu je podsvietená predná maska a s ňou spojené Matrix LED svetlá, trojzónová klimatizácia alebo 20-palcové disky kolies.
Škoda Enyaq dostupná vo verzii RS už aj v klasickom karosárskom prevedení
Okrem dizajnu je skutočne jediným rozdielom medzi Enyaq RS a Enyaq RS kupé veľkosť batožinového priestoru. Tá hrá samozrejme v prospech klasickej karosérie, kufor v Enyaq RS má až 585 litrov, zatiaľ čo kupé verzia disponuje „iba“ 570 litrov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má priemerny dojazd, no úchvatnú kompaktnosť. Nissan vylepšil elektrický Leaf, cena však poriadne zaskočí
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Renomovaný lekár prezradil jednoduchý trik, ktorý odhalí zdravé trávenie. Stačí ti na to potravina za pár drobných
Zlomená panva a rozdrvená tvár. Lekári varujú pred najnebezpečnejším zvykom Slovákov v aute
Seniori získajú bonus 2 000 € mesačne: Európska krajina spúšťa „aktívny dôchodok“
Dôvera Slovákov v politikov sa mení: Jedno meno naberá prekvapivú silu
Streľba neďaleko českej základnej školy: Zomreli dvaja ľudia, jeden je vážne zranený
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
Británia posiela Ukrajine technológiu, ktorá mení vojnu. Na fronte pribúdajú tisíce dronov denne
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP