Čínska spoločnosť GAC predstavila koncept elektromobilu s označením ENO.146. Okrem toho, že je doslova umeleckým dielom, inžinieri dokázali dosiahnuť najnižší koeficient odporu vzduchu spomedzi všetkých elektromobilov, ktoré boli doteraz predstavené, informuje portál Insideevs.

Číselné označenie tohto konceptu nie je náhoda, práve naopak. Čísla v názve vozidla presne označujú koeficient odporu vzduchu, ktorý dosiahlo v aerodynamickom tuneli. Koeficient odporu vzduchu u GAC ENO.146 je tak iba 0,146, čo z neho robí najaerodynamickejší elektromobil súčasnosti.

Iba pre porovnanie, doteraz najaerodynamickejším vozidlom bol Volkswagen XL1, ktorý dosahoval koeficient odporu iba 0,189, informuje CarThrottle. Vďaka hybridnému pohonu dokáže nemecký automobil jazdiť so spotrebou len 1 litra na 100 km. Volkswagen XL1 však teraz už nezaostáva iba v koeficiente odporu, ale rozhodne aj v dizajne. Krása vozidla je subjektívna záležitosť, no musíš uznať, že GAC ENO.146 je jednoducho nádherný.

Dokonca aj samotné propagačné video a celý proces dizajnovania by sa dal nazvať umeleckým dielom. Inžinieri sa pri vývoji inšpirovali krídlami lietadla, pričom z profilu pôsobí GAC ENO.146 veľmi ucelene. Vzhľadu napomáhajú aj dvere, ktoré sú pre predných aj zadných pasažierov z „jedného kusu“ a otvárajú sa smerom hore, podobne ako na Tesle Model X.

YouTube/David Hilton

Týmto však unikátnosti nekončia. Pri pohľade dovnútra ťa určite ohúri rozmiestnenie sedadiel. Je to totiž šesťmiestny elektromobil, ktorý však nemá „bežné“ rozloženie sedadiel 2+2+2 alebo 3+3, ale v tomto prípade sú sedadlá rozmiestnené v tvare 2+1+2+1. Áno, je veľmi ťažké si niečo takéto predstaviť, no pohľad na fotografiu nižšie ihneď všetko lepšie vysvetľuje.

YouTube/David Hilton

Spoločnosť GAC viedlo k takémuto dizajnu interiéru hneď niekoľko dôvodov. Tým najdôležitejším je však fakt, že väčšina čínskych rodín má práve 6 členov, takže má reprezentovať akúsi „univerzálnosť“ spojenú s pohodlím, ktoré rozmiestnenie sedadiel prináša. Aerodynamika je úzko spojená s prírodou, a preto aj pri materiáloch a farbách použitých na vozidle sa dizajnéri vo veľkom inšpirovali práve prírodnými motívmi.

YouTube/David Hilton

Spoločnosť GAC uvádza, že GAC ENO.146 dokáže na jedno nabitie pri konštantnej rýchlosti 60 km/h prejsť neuveriteľných 1000 km. Povedzme si však úprimne, toto rozhodne nie je smerodajný údaj pri nadšenom skúmaní vysokého dojazdu. Pri jazde v bežnej premávke totiž udávajú dojazd už iba 600 km. Či sa z tohto konceptu nakoniec stane aj produkčná verzia, je veľmi otázne. Ak nie, výrobcovia iných značiek by sa mohli aspoň inšpirovať dizajnom.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita