Začiatkom septembra dosiahlo Bugatti so svojim najnovším superšportom nový rýchlostný rekord, ktorým prekonalo magickú hranicu 490 km/h. Pri tak obrovskej rýchlosti však záleží aj na tom najmenšom faktore, ktorý môže ovplyvniť výsledok. Stačila jedna malá nepozornosť a z rekordnej jazdy na okruhu Volkswagenu sa mohla stať obrovská tragédia, no Bugatti Chiron to zvládlo. Ako? Téme sa venoval aj portál Engadget.

Nemecké Bugatti sa vo svete preslávilo práve svojimi superšportovými autami, ktoré trhajú asfalt a stanovujú stále nové hranice toho, kam až môže automobil zájsť. Devízou posledného modelu Chiron je samozrejme okrem luxusne vysokej ceny, ktorá sa počíta v 7-číselných cifrách a obmedzenej dostupnosti aj fakt, že ide o jedno z najrýchlejších áut na planéte. Tento kúsok si však pred pár týždňami uchmatol nový svetový rekord, keď pokoril rýchlostnú hranicu 490 km/h a pri jazde na trati Ehra-Lessien v Nemecku išiel rýchlosťou 490,48 km/h.

Za rekordnou rýchlosťou stálo množstvo dôležitých detailov

K výsledku zagratuloval automobilke aj jeho švédsky rival, Koenigsegg, ktorý prijal tento rekord ako výzvu a už onedlho sa s veľkou pravdepodobnosťou pokúsi stanoviť vlastný, ešte väčší triumf, informuje Wired. Zatiaľ však v tomto smere ostáva absolútnou jednotkou práve Bugatti Chiron. Samotnej jazde predchádzali týždne príprav a plánovania, aby bolo všetko dokonalé. Bezchybné museli byť tiež pneumatiky, ktoré tejto upravenej verzii Chironu obul Michelin. Nešlo pritom o žiadne špeciálne gumy pre túto príležitosť, ale o pneumatiky, ktoré nájdeme aj na klasickom Chirone. Prešli však niekoľkými úpravami dizajnu.

Táto verzia sa líšila aj predĺženou karosériou o 25,4 cm a využívala laserový merací systém, ktorý s veľkou presnosťou reguloval zdvih auta počas jazdy. Sily, ktoré na karosériu a celý Chiron počas tejto jazdy pôsobili, boli obrovské. Pri nesprávnom nastavení podvozku či nedokonalosti v aerodynamike sa mohlo auto v tej obrovskej rýchlosti odlepiť od dráhy, ohromná sila a odpor vzduchu by ho vyniesli hore a nastal by najhorší scenár, ktorému sa Bugatti chcelo za každú cenu vyhnúť. Kvôli eliminácii všetkých možných rizík trvalo čistenie dráhy pred jazdou až 5 hodín.

Nenechaj si ujsť
Lamborghini Sián je prvým hybridom a najvýkonnejším modelom automobilky. Jeho výkon prekročil hranicu 800 koní

V tomto prípade nemalo miesto ani elektronické zadné krídlo, ktoré bolo nahradené pevne umiestneným ekvivalentom. Po všetkých vylepšeniach sa tak výkon auta zvýšil až na 1 578 konských síl, čo je ešte o 99 koní viac ako má klasická verzia Chironu.

Za volant tohto rekordného modelu sa potom posadil známy pretekár, Andy Wallace, držiteľ prvej ceny v 24-hodinových pretekoch Le Mans či pilot rekordného McClarenu F1, ktorý v roku 1998 stanovil rýchlostný rekord 386 km/h.

Bugatti s rýchlostnými rekordmi končí. Jedinečný Chiron však svojim klientom ponúkne

Pred dosiahnutím rýchlosti 490,48 km/h absolvoval Wallace niekoľko skúšobných kôl, aby sa s autom zžil, no napriek tomu pri finálnej jazde bojoval s bočným vetrom a volantom sa snažil udržať Chiron na ceste. K tomu výrazne dopomohli aj pneumatiky Michelin, ktoré zvládli tak náročné podmienky.

Bugatti plánuje vyrobiť po klasickom Chirone aj takúto športovú edíciu, ktorá však bude mať elektronický obmedzovač rýchlosti na 439 km/h. Len máloktorý majiteľ tohto luxusného superšportu sa ale vydá na trať, aby s miliónovým autom dosiahol takúto rýchlosť.

Pošli nám TIP na článok



Tech