Švajčiari riešia kuriózny problém. Ich elektrobusy sú príliš veľké, nezmestia sa na zastávku
Švajčiarsko sa aktívne zameriava na prechod verejnej dopravy na elektromobilitu, pričom kľúčovú úlohu zohráva spoločnosť PostAuto. Firma si stanovila ambiciózny cieľ: do roku 2040 chce prejsť na elektrobusy vo svojej celej flotile a od roku 2030 prevádzkovať svoju činnosť klimaticky neutrálnym spôsobom.
Napriek týmto plánom sa však vyskytujú určité výzvy, najmä pokiaľ ide o zavedenie nových elektrobusov na stanici Bern. Na kuriózny problém, ktorý nemá s pohonom budúcnosti prakticky žiaden súvis, upozornil švajčiarsky portál Nau.
Výzva na stanici v hlavnom meste
Nové elektrobusy spoločnosti PostAuto sú príliš vysoké na to, aby sa zmestili pod strechu zastávky na hlavnej stanici v Berne. Táto situácia predstavuje významný problém, keďže stanica je kľúčovým uzlom v systéme verejnej dopravy.
Výška elektrobusov presahuje maximálnu povolenú výšku pre zastávku, čo znamená, že tieto vozidlá nemôžu byť na tomto mieste nasadené. Tento problém by mohol naraziť na prekážky pri integrácii elektrobusov do existujúcej dopravnej siete a spomaliť dosahovanie stanovených cieľov v oblasti udržateľnosti, ak švajčiarske múdre hlavy neprídu na vyhovujúce riešenie.
Hovorca Postbusu Urs Bloch vysvetľuje: „Prístupové a odchodové trasy na železničnú stanicu Postbus v Berne boli realizované pred viac ako polstoročím. Bolo to obdobie, keď nikto nehovoril o elektrických autobusoch.“ Svetlá výška je preto pre súčasné batériové autobusy príliš nízka. Tie sú vyššie ako naftové autobusy.
„Používanie vozidiel s novými technológiami pohonu je preto v našej najväčšej sieti v kantóne Bern stále prísne obmedzené,“ dodal.
Prechod PostAuto na elektromobilitu
Spoločnosť PostAuto sa zaviazala, že do roku 2024 uvedie do prevádzky 100 elektrobusov. Tento krok je súčasťou širšieho plánu na znižovanie emisií a podporu udržateľných dopravných riešení v Švajčiarsku. Cieľom je prevádzkovať všetky autobusy na elektrinu pochádzajúcu z obnoviteľných zdrojov energie a aktívne neutralizovať vlastné emisie.
Ciele spoločnosti PostAuto
- Prechod na elektrobusy: Do roku 2040 by mala byť celá flotila spoločnosti bez fosílnych palív.
- Klimatická neutralita: Spoločnosť plánuje dosiahnuť klimatickú neutralitu v rámci svojich operácií do roku 2030.
- Obnoviteľné zdroje energie: Celý energetický dopyt spoločnosti by mal byť pokrytý z udržateľných zdrojov.
Zavádzanie elektrobusov je kľúčovým krokom smerom k udržateľnejšej budúcnosti verejnej dopravy v Švajčiarsku. Napriek tomu však prípad na stanici Bern ukazuje, že je potrebné vykonať infraštruktúrne úpravy, aby bolo možné plne integrovať tieto nové technológie. Spoločnosť PostAuto čelí výzve nájsť riešenia, ktoré umožnia efektívne a efektívne zapojenie elektrobusov do existujúcej dopravnej siete.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
400 kW nabíjanie na dosah ruky. Slovákom pribudla „diaľnica nabíjačiek“, ktorú určite neminieš
Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Zničeným kolesám čoskoro odzvoní. Tesla ukázala disky, ktoré vydržia všetko (VIDEO)
Takýto elektromobil tu ešte nebol. BYD pripravuje prekvapenie s viac ako 3 000 koňmi
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lacný zdroj bielkovín znižuje riziko smrti až o 29 %. Podľa odborníkov bol kedysi nezdravý
Najnovšia predpoveď zimy 2025/2026: Meteorológovia odhalili, ktorý mesiac bude najchladnejší
Najväčšiu banku Slovenska preberá do rúk Michaela Bauer. V bankovníctve je už 25 rokov
TOP 5 zmrzlinární v Bratislave: Rebríčku kraľuje rodinný podnik, nechýba ani legenda z roku 1954
Ukrajina zaútočila hlboko v Rusku: Drony zasiahli kľúčový výrobný komplex
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
Tesla sa pustí do energetiky. Britom ponúkne elektrinu aj nové možnosti
Pokuty až 18-tisíc eur. Taliansko ide po vodičoch bez kompromisov
Americké čipové legendy ustúpili vláde. Čína ich bude stáť 15 % príjmov
Fico varuje pred skokovým zdražením plynu, tepla aj elektriny. Tvrdí, že má plán, ako to zastaviť
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP