Prechod od spaľovacieho k elektrickému motoru čaká aj unikátne veterány z Goodwoodu. Startup z Veľkej Británie sa rozhodol prerobiť legendárne modely Rolls-Royce Phantom a Silver Cloud. Zobral im ikonické motory a nahrádza ich elektrickým pohonom, informuje Electrek.

Takéto projekty, pri ktorých sa známe a cenené veterány, či iné obľúbené vozidlá s vysokou cenovkou menia na elektromobily nie sú vôbec ojedinelé. Už v minulosti sme sa mali možnosť stretnúť práve s obdobnými projektmi startupu Lunaz Design, ktorý vdýchol nový život aj modelom ako Jaguar XK120 z roku 1953.

Pri vývoji elektrického pohonu, systémov a úprave áut pomáha aj bývalý technický riaditeľ v Renault F1. Pre niekoľko môžu takéto projekty znieť ako šialenosť. Veď kto by len mohol zobrať „srdce“, charakteristické črty dokonalým historickým autám, ktoré sa v špičkovom stave predávajú rádovo za stovky tisíc eur?

Ale proti gustu žiaden dišputát, takto si totiž nechalo upraviť niektoré veterány zo svojej zbierky viacero zámožných majiteľov. Záujem sa dokonca zvýšil natoľko, že startup musel zdvojnásobiť svoje kapacity na základni v Silverstone, informuje Forbes.

Historické limuzíny dostávajú modernú techniku a elektrický pohon

Cena za takúto úpravu nie je vôbec nízka a zmena na elektromobil vyžaduje pri takýchto vozidlách množstvo času. Pre tieto vozidlá sú špeciálne navrhované elektromotory, pohon aj samostný softvér.

Jednotlivé komponenty sú z veľkej časti prispôsobované pôvodným možnostiam vozidiel a pri návrhu súčiastok využíva Lunaz Design aj 3D skenovanie, aby všetko do seba zapadlo tak, ako má.

V prípade klasických Rolls-Royce limuzín z minulosti bude vyrobených celkovo 30 kusov z modelov Silver Cloud a Phantom, ktorých ceny budú začínať na 450 000 dolároch a môžu sa vyšplhať až na 657 000 dolárov.

Každý kus je pritom „oholený“ úplne do základu a pred samotnou úpravou pohonu prejde karoséria detailným reštaurovaním, pričom si zákazník môže zvoliť aj množstvo úprav podľa svojich požiadaviek.

Pohon takýchto vozidiel potom zabezpečuje elektrický motor s výkonom, ktorý predčí aj pôvodný 8-valcový agregát. Presné výkonové špecifikácie ale nie sú známe.

Pre dostatočný dojazd však startup stavil na 120 kW batériu pre model Phantom V a 80 kWh akumulátor pre Silver Cloud, pričom v oboch prípadoch budú mať tieto elektromobily dojazd vyše 480 km na jedno nabitie. Chýbať im nebude ani rýchle nabíjanie.

Prvý Rolls-Royce Phantom V z roku 1961 je zahalený do kombinácie dvoch farebných odtieňov Midland Grey a Cinereous Grey. V interiéri sa potom nájde dosť miesta až pre 8 cestujúcich, pričom predná lavica bude vyhradená pre 3 pasažierov a v zadnej časti bude priestor pre ďalších 5 ľudí. Reštaurovaním prešlo aj pôvodné drevo, ktoré sa nachádza v mnohých častiach interiéru tejto limuzíny.

Nie je to však len o pocite z jazdy so silným nádychom histórie. Lunaz Design totiž do týchto áut prináša aj najmodernejšie technológie, ktoré zahŕňajú obrazovky či moderný telefón so šifrovaním pre súkromné telefonáty. Bližšie sme sa veteránom z produkcie startupu venovali aj v tomto článku.

Takéto vylepšenia sú ale len špičkou ľadovca a klient si môže prispôsobiť podľa svojich predstáv aj ďalšie množstvo výbavy a materiály vo vozidle. Startup už popri modeloch Bentley S2 Flying Spur a Jaguar XK120 dokončil aj prvý takto upravený Rolls-Royce Phantom V, ktorý nedávno odhalil vo videu.

Pošli nám TIP na článok



E-autá