Počet slovenských filmov každým rokom rastie, ich vznik sa však nerodí vždy ľahko. Na to, aby v našich podmienkach vznikol film, je potrebné silné produkčné zázemie, ktoré dokáže so svojim filmovým projektom a jeho obsahom presvedčiť partnerov a zároveň garantovať určitú návratnosť.

Touto tŕnistou cestou si museli prejsť aj slovenskí filmoví tvorcovia nikdy nedokončeného hororu Fabrika smrti v roku 2009. Táto udalosť zapĺňala v tej dobe všetky stránky bulváru a priniesla so sebou obrovský rozruch, zároveň dodnes pripomína, prečo je slovenský horor suterénom našej kinematografie.

Na čom si užiješ skvelý filmový a seriálový zážitok s TOP zvukom?

Kúp si TV Philips Performance spolu so soundbarom alebo bezdrôtovým reproduktorom a po registrácii môžeš získať späť až 50 % ceny soundbaru alebo reproduktoru.

POZRI SI CELÚ–>PONUKU<–

Prvý slovenský horor…..v úlohách s Rytmusom, Pauhofovou, Pycom a ďalšími

V roku 2009 sa začali plniť stránky viacerých slovenských médií informáciami o prvej klapke pripravovaného hororu Fabrika smrti od režiséra Gejzu Dezorza. Pre širokú verejnosť to bolo zaujímavé prekvapenie, obzvlášť ak si všimli pri texte značku „Made in Slovakia“.

Viacerí z nich dokonca o žiadnom rýdzo slovenskom horore ešte dovtedy nepočuli. Ak si odmyslíme amatérsky horor s prvkami komédie „Nič nekrváca večne“ z roku 2003, tak ich domnienky boli správne. Označenie ako „Prvý slovenský horor“, ktoré sprevádzalo propagáciu filmu na plagátoch a fotkách, tak bolo na mieste.

Film navyše chcel predstaviť divákom slovenskú verziu obľúbeného hororového podžánru – slasher. Stredobodom takéhoto príbehu je obvykle psychopatický vrah s maskou, ktorý zabíja ostrým predmetom a jeho cieľom sú prevažne mladí teenageri.

Zobraziť celú galériu (3)
TASR - Tomáš Halász

Typickými zástupcami takýchto filmov sú dnes už kultové série ako Vreskot, Piatok trinásteho alebo Halloween, ktorý nedávno dokonca zavítal do našich kín s ďalším pokračovaním.

Dej hororu Fabrika smrti mal byť zasadený do originálneho prostredia Tatier. Myšlienku natočiť horor v našich slávnych horách prišla, keď režisér Gejza Dezorz autom prechádzal popri Vysokých Tatier a počul v rádiu príbeh o zmiznutej českej turistke.

„Potom som zistil, že v Tatrách ročne zmizne vyše dvanásť ľudí a nikdy sa nenájdu, nanajvýš objavia časť tela alebo o rok – dva kosti. To je naozaj mrazivý fakt, ktorý si pýta spracovanie,“ okomentoval v rozhovore pre SME svoj nápad zasadiť brutálnu vyvražďovačku do Tatier.

Producentom filmu bol Róbert Slovák, ktorý je v podnikateľskej sfére predovšetkým známy svojimi dlhoročnými skúsenosťami zo sveta marketingu. Práve marketingová kampaň filmu je to, čo pri Fabrike smrti rezonuje ešte dnes. Tvorcovia začali na slovenské pomery veľkolepo.

Podarilo sa im získať zvučné mená zo šoubiznisu ako Táňa Pauhofová, Martin Pyco Rausch, Marián Čekovský či Rytmus. Známy raper mal stvárniť úlohu drsného policajta, ktorý vyšetruje šokujúce prípady miznutia turistov v Tatrách. Vo filme údajne nakoniec rukou psychopatického vraha zomrie aj on.

Filip Nagy/redbull.sk/tempos

„Nie je mi to úplne jedno. Keď som počul, že je to horor, tak som vedel, že o čo tam asi pôjde, ale neriešim to,“ vyjadril sa v rozhovore pre Pravda. Známy hudobník dokonca plánoval trénovať na úlohu v spoločnosti policajtov, aby jeho emócie a konania boli vo filme pre diváka uveriteľné a pôsobili dôveryhodne.

Stratégiou filmárov, tak bolo v prípravnej fáze zaplniť bulvár rozhovormi, natočiť pár scén v Tatrách, kde mali byť hviezdne mená doslova „rozporcované“ a následne mal tento marketingový obsah upútať potenciálnych partnerov a sponzorov.

Hollywood aj kráľ Zemplína
Startitup PREMIUM logo
Tento článok je dostupný členom Startitup PREMIUM

(Zrušiť môžeš kedykoľvek)

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú