V online svete sa stalo predplatné za exkluzívny obsah štandardom v mnohých aplikáciách, no sociálne siete k nim dosiaľ nepatrili. To teraz pomaly mení Twitter, ktorý zavádza novú spoplatnenú službu. Používatelia tejto platformy si tak začnú platiť za príspevky, ktoré ich autori určia výhradne pre členov predplatného programu Super Follows, informuje Twitter na svojom blogu.

Služba Super Follows dáva používateľom Twitteru možnosť podporiť členov programu peniazmi z predplatného, ktoré je zatiaľ dostupné len v USA a v oficiálnej aplikácii Twitter pre iOS dostupné za tri rôzne ceny. Tvorcovia sa môžu rozhodnúť, aký obsah za danú cenu svojim sledovateľom poskytnú, pričom za takéto exkluzívne príspevky si môžu vypýtať 2,99 dolárov, 4,99 dolárov alebo 9,99 dolárov.

Twitter

Z tejto sumy autorom Twitter na začiatku ponechá 97 % financií. V prípade zakúpenia predplatného v appke pre iOS si tvorca ponechá z predplatného za 4,99 dolárov len 3,39 dolárov. Z tejto sumy si totiž 1,50 dolára podľa svojich pravidiel ukrojí Apple a 10 centov putuje Twitteru. Pokiaľ tvorca zarobí týmto predplatným 50 000 dolárov, jeho výška odmeny sa zníži na 80 % z každého predplatného.

Používatelia, ktorí chcú vyťažiť z predplatného Super Follows, musia mať na Twitteri aspoň 10 000 sledovateľov, viac ako 18 rokov, bývať v USA a museli tweetovať aspoň 25-krát za posledných 30 dní, aby mohli zarábať na svojom exkluzívnom obsahu pre predplatiteľov.

Týmto spôsobom si tak tvorcovia ako umelci, hudobníci, herci, hráči, športoví experti, žurnalisti a mnohí ďalší môžu privyrobiť ponúkaním jedinečného obsahu na Twitteri. Hoci je predplatné zatiaľ dostupné len za veľkou mlákou, nie je vylúčené, že sa neskôr rozšíri aj na ďalších trhoch.

Ak nepoužívaš oficiálnu aplikáciu, môžeš mať problém

Ostáva otázkou, či sa rovnakým smerom vyberú aj ďalšie sociálne siete ako Facebook alebo Instagram, prípadne ako Twitter sprístupní predplatený obsah používateľom, ktorý na prezeranie obsahu používajú aplikácie tretích strán, ako je Tweetbot či Tweetdeck.

Twitter tiež nie je úplne prvou sociálnou sieťou, ktorá obsah „zamyká“, ak pripomenieme video platformu YouTube. Tá umožňuje tvorcom videá rozdeliť medzi tie verejné pre každého, a obsah pred používateľov, ktorý kanálu platia mesačný poplatok. YouTube takéto delenie umožňuje aj na Slovensku.

Zdroj: Twitter

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú