V správe boli použité materiály TASR.

Volvo sa môže v septembri pochváliť len miernym nárastom predaja, čo je v dnešnej dobe považované za malý zázrak. Automobilka, ktorú väčšinovo vlastní čínska spoločnosť Geely Holdings, si totiž musí poradiť s nestabilným a neistým trhom. Aj napriek týmto výzvam však zaznamenala nárast predaja o 1 %, keď sa jej podarilo predať 62 458 áut, k čomu najviac prispela Európa.

Európsky trh bol pre Volvo kľúčový – predaj tu vyskočil o skvelých 23 %. Naproti tomu v USA bol pokles výrazný, až 22 %, a v Číne to nebolo o nič lepšie, kde predaje klesli o 16 %. Európa však, zdá sa, ťahá značku dopredu, najmä vďaka záujmu o elektrifikované modely.

Bjorn Annwall, obchodný riaditeľ Volvo Cars, hovorí, že aj keď je trh stále neistý, výsledky z Európy sú povzbudzujúce. Záujem o elektrifikované modely stúpa – predaj plug-in hybridov a plne elektrických vozidiel vzrástol o 43 %, čo tvorí takmer polovicu všetkých predaných áut v septembri. Zaujímavé je, že čisto elektrické autá tvorili až štvrtinu všetkých predajov.

No nie je všetko ružové. Volvo sa nedávno rozhodlo zmeniť svoje ambície týkajúce sa elektromobilov. Firma už netrvá na svojom pôvodnom pláne predávať výlučne elektrické autá do roku 2030. Taktiež znížila svoje očakávania ohľadom marží a príjmov, čo signalizuje pokles dopytu po elektrických vozidlách.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú