V texte boli použité materiály TASR.

Volkswagen vstupuje do ďalšej fázy reštrukturalizácie. Generálny riaditeľ Oliver Blume počas stretnutia so zamestnancami vo Wolfsburgu oznámil, že koncern bude pokračovať v úsporných opatreniach, ktoré majú zabezpečiť dlhodobú konkurencieschopnosť. Podľa jeho slov musí spoločnosť optimalizovať náklady dôslednejšie než doteraz a reagovať na realitu trhu, ktorá je náročnejšia než v predchádzajúcich rokoch.

Blume zdôraznil, že vozidlá VW sú stále žiadané a koncern má prístup k moderným technológiám. Aby však Volkswagen dokázal udržať tempo, musí zvýšiť produktivitu a zjednodušiť množstvo interných procesov. Pripomenul, že aktuálne prebieha rozsiahla reorganizácia celého koncernu a jednotlivé dohody so zamestnancami sa postupne uvádzajú do praxe.

Volkswagen stláča brzdu

Generálny riaditeľ vysvetlil, že iba ekonomicky silná spoločnosť dokáže fungovať ako stabilný a dlhodobo udržateľný zamestnávateľ. Práve preto sú úsporné opatrenia nevyhnutné a v nasledujúcich mesiacoch bude Volkswagen pokračovať v presadzovaní krokov, na ktorých sa už dohodol aj so zástupcami zamestnancov.

Jedným z najzásadnejších bodov je reštrukturalizačný program, na ktorom sa koncern dohodol s odborovým zväzom IG Metall koncom decembra 2024. Rokovania boli dlhé a sprevádzali ich aj varovné štrajky. Výsledkom je plán, podľa ktorého sa v Nemecku do roku 2030 zruší 35 000 pracovných miest. Tento krok má znížiť náklady, zjednodušiť organizačnú štruktúru a prispôsobiť výrobu meniacemu sa dopytu.

Volkswagen nekončí so spaaľovákmi
Volkswagen

Volkswagen zároveň obnovil a predĺžil svoju dohodu o istote zamestnania až do roku 2030. Tá mala pôvodne skončiť, no koncern ju znovu aktivoval ako súčasť balíka, ktorý má zabezpečiť rovnováhu medzi úsporami a sociálnou stabilitou. Pre zamestnancov tak ide o signál, že súčasťou reorganizácie nemá byť nekontrolované rušenie pracovných miest, ale postupná optimalizácia výrobných kapacít.

Volkswagen sa nachádza v situácii, keď musí súčasne investovať do nových technológií, reagovať na pokles marží a zvládnuť prechod na elektrickú mobilitu. Úsporný režim, ktorý Blume potvrdil, je preto dôležitou súčasťou stratégie, ktorá má koncern pripraviť na obdobie zvýšenej konkurencie aj nižších ziskových marží v automobilovom priemysle.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP