V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Slovenská pošta v posledných týždňoch zaznamenala nárast podvodných SMS, e-mailov a telefonátov, ktorých cieľom je získať citlivé údaje od jej klientov. Podvodníci sa snažia vydávať za oficiálnych zamestnancov pošty, pričom zneužívajú jej meno na získanie osobných či platobných informácií. Zákaznícke centrum Slovenskej pošty hlási od začiatku roka zvýšený počet hlásení o takýchto prípadoch, uviedol hovorca Slovenskej pošty Martin Guzi.

Podľa dostupných informácií prichádzajú podvodné SMS správy z čísiel s predvoľbou Maroka. Obsahujú rôzne manipulujúce oznámenia, ako napríklad výzvy na doplnenie kontaktných údajov, informácie o vrátení balíka na sklad pre nepresnú adresu, a požiadavky na doplatenie cla s hrozbou nedoručenia zásielky.

Podvodné SMS prichádzajú zo zahraničných čísel

Všetky tieto správy majú spoločný znak – tvária sa, že pochádzajú zo Slovenskej pošty, no v skutočnosti ide o falošné správy, ktorých cieľom je oklamať zákazníkov. Podvodníci často pridávajú aj odkazy na falošné webové stránky, ktoré vyzerajú ako oficiálna stránka Slovenskej pošty, no ich účelom je získať platobné údaje klientov.

Slovenská pošta doteraz zaznamenala vyše 50 rôznych typov podvodných správ, ktoré sa snažia nalákať klientov na účasť v súťaži o hodnotné ceny, zadanie osobných údajov v prieskumoch s prísľubom finančnej výhry, kliknutie na priložený odkaz vedúci na podvodnú webovú stránku.

Tieto podvody sú nebezpečné najmä preto, že podvodníci sa snažia manipulovať ľudí pod zámienkou výhry alebo nutnosti doplatiť poplatok. Po zadaní osobných alebo platobných údajov však môžu klienti prísť o peniaze či iné citlivé dáta.

Freepik (Úprava redakcie)

Podvodné telefonáty z utajených čísel

Podvody sa neobmedzujú iba na SMS a e-maily – podvodníci využívajú aj telefonáty, v ktorých sa vydávajú za zamestnancov Slovenskej pošty. Pri týchto hovoroch žiadajú osobné údaje alebo zaplatenie poplatku za doručenie zásielky. Často volajú z utajených čísel, pričom tvrdia, že Slovenská pošta bežne používa tento spôsob komunikácie.

Hovorca Slovenskej pošty Martin Guzi však upozorňuje, že žiadny zamestnanec ani kuriér pošty nevolá z utajeného čísla. Pošta takisto nikdy nežiada úhradu poplatkov cez e-mail alebo SMS, a preto by zákazníci nemali na takéto výzvy reagovať.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP