Telefonické linky na koronavírus sú funkčné, treba ich však skúšať viackrát

Telefonické linky slúžiace pre informácie koronavírusu sú funkčné, treba ich však skúšať viackrát. Ako pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa Ministerstva zdravotníctva (MZ) SR Zuzana Eliášová, všetky infolinky fungujú v poriadku, sú však preťažené.

Ako dodala, keď pracovník zdvihne telefón, volajúcemu podáva informácie a odpovedá na prípadné otázky. Tento rozhovor trvá viac minút a počas nich môžu napríklad volať desiatky ľudí, tí sa však nedovolajú. Buď sa číslo zdá ako nedostupné, obsadené alebo volajúceho prepojí na odkazovač. „Treba rovnomerne skúšať infolinky, všetky, ktoré sú. Po novom je ich deväť, najnovšia je tá, ktorú spustilo Národné centrum zdravotníckych informácií,“ konštatovala hovorkyňa rezortu.

Na novej infolinke pod taktovkou Národného centra zdravotníckych informácií (NCZI) odborníci na čísle 0800 221 234 odpovedajú na otázky 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Naďalej sú pre verejnosť k dispozícii aj ďalšie kontakty, a to v rámci Úradu verejného zdravotníctva Slovenskej republiky – 0917 222 682, [email protected] a jeho regionálnych pracovísk.

Pošli nám TIP na článok