Nemecké automobilky kričia o pomoc. Túto pozíciu nevedia obsadiť ani za nič
V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.
Napriek poklesu výroby áut v Nemecku zostáva automobilový sektor silno odkázaný na kvalifikovanú pracovnú silu. Podľa dát z kolínskeho Inštitútu pre hospodársky výskum (IW) sa v období od júla 2023 do júna 2024 v priemere každý mesiac v priemysle vyskytovalo približne 10 300 neobsadených miest. Špecialisti, predovšetkým informatici, inžinieri a podnikoví ekonómovia, sú stále nedostatkovým tovarom.
Podľa autora štúdie, Jureka Tiedemanna, je hlavnou príčinou vysokého dopytu po odborníkoch predovšetkým prebiehajúca transformácia automobilového priemyslu. Dôraz kladie na digitalizáciu a ekologické inovácie. Zvyšujúca sa potreba technologicky zdatných pracovníkov súvisí najmä s vývojom elektrických a autonómnych vozidiel a rastúcou integráciou digitálnych technológií do výroby.
Pokles výroby neznižuje zamestnanosť
Zatiaľ čo výroba áut v Nemecku sa od roku 2014 prepadla o takmer 27 %, počet zamestnancov v tomto sektore zostáva stabilný. V roku 2023 zamestnával nemecký automobilový priemysel približne 767 000 ľudí, čo je dokonca o 7 % viac než pred desiatimi rokmi. To naznačuje, že kríza výroby nemala zásadný dopad na zamestnanosť v tomto sektore.
Nemecké automobilky postupne zvyšujú investície do digitálnych a ekologických riešení, čím sa výrazne zvyšuje tlak na nábor špecializovaných pracovníkov. Odvetvie sa tak v súčasnosti viac orientuje na odborníkov schopných podporovať inovácie, ako na tradičné výrobné pozície. Výrobcovia sú tak nútení posilňovať spoluprácu s odbornými školami a univerzitami, aby si zabezpečili budúcich zamestnancov.
Ekologická a digitálna cesta
Ako uvádza Tiedemann, sektor potrebuje odborníkov, ktorí dokážu odpovedať na požiadavky transformácie smerom k udržateľnosti a digitálnym technológiám. Automobilky tak naďalej posilňujú svoje tímy o špecialistov, ktorí zvládajú nielen digitálne inovácie, vývoj ekologických technológií, ale aj energetickú efektívnosť. Na základe čoho reagujú na nové globálne požiadavky.
Pre automobilky nie je promlémom len aktuálny nedostatok zamestnancov, ale aj ich udržanie na trhu práce, ktorý ich stále potrebuje. Výrobné firmy v Nemecku preto čelia úlohe posilňovať odbornú prípravu a zároveň podporovať vzdelávanie, aby zostali konkurencieschopné na rýchlo sa meniacom trhu.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ideme úplne proti prúdu. Týchto 10 áut kupovali Európania v roku 2024 najčastejšie (ZOZNAM)
Tvoja domácnosť ťa môže sledovať. Zvuk, obraz či polohu „špehujú“ tieto technológie (+ako sa chrániť)
Nominácie na Oscarov 2025: Dominuje film, ktorý ani nepoznáš. Šok pre fanúšikov Duny (PREHĽAD)
Prvé veľké prekvapenie roka 2025 je tu. Sci-fi horor totálne odrovnal kritikov, na Slovensko dorazí už čoskoro
Čína opäť predbehla svet. Spustila prevádzku lietajúceho vozidla budúcnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známu bratislavskú univerzitu okamžite evakuovali pre bezpečnostnú hrozbu
Ženy nechrápu viac ako muži, je to mýtus. Novodobý strašiak očí ti ničí spánok, varuje primár neurológie
Bývalý šéf Zľavomatu Aleš Mlátilík spúšťa nový startup. Má ambíciu uspieť na globálnom trhu
Príplatok až 100 %: Tisíce Slovákov si mesačne prilepšia o stovky eur. Novela platí od 1. januára
Podal sťažnosť. Študent, ktorý útočil na gymnáziu, nesúhlasí s väzobným stíhaním
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Obídu clá a zachránia giganta. Číňania chcú v Európe odkúpiť závody tradičnej automobilky
- VIDEO: Ľudia si mysleli, že je to trik. Čínsky humanoidný robot dokáže chodiť ako človek
- Na Slovensko sa chystá ďalšia automobilka. Už čoskoro tu bude vyrábať prémiový elektromobil
- Bol na mizine, dnes jeho spotrebiče zarábajú miliardy. Toto je príbeh génia, ktorý založil slávnu značku
-
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Obídu clá a zachránia giganta. Číňania chcú v Európe odkúpiť závody tradičnej automobilky
- VIDEO: Ľudia si mysleli, že je to trik. Čínsky humanoidný robot dokáže chodiť ako človek
- Na Slovensko sa chystá ďalšia automobilka. Už čoskoro tu bude vyrábať prémiový elektromobil
- Bol na mizine, dnes jeho spotrebiče zarábajú miliardy. Toto je príbeh génia, ktorý založil slávnu značku
-
- Na Slovensko sa chystá ďalšia automobilka. Už čoskoro tu bude vyrábať prémiový elektromobil
- V kľúčovom teste uspela. Európska krajina dá desivej zbrani za miliardy eur revolučné palivo
- Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
- Bol na mizine, dnes jeho spotrebiče zarábajú miliardy. Toto je príbeh génia, ktorý založil slávnu značku
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Najväčšia panoráma v histórii. Hubblov teleskop zachytil susednú galaxiu, ako nikdy predtým
Nikto nevie, čo sa deje. Niekto kúpil doménu OGOpenAI a presmeroval ju do čínskeho laboratória
76 miliónov rokov starý fosílny nález odhaľuje vzácnosť, s akou paleontológovia nepočítali
Volkswagen a odbory uzavreli dohodu. Stále však nie je záruka úspechu
AKTUÁLNE: Na vysokej škole v Bratislave nahlásili bombu. Všetkých museli evakuovať
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známu bratislavskú univerzitu okamžite evakuovali pre bezpečnostnú hrozbu
Ženy nechrápu viac ako muži, je to mýtus. Novodobý strašiak očí ti ničí spánok, varuje primár neurológie
Bývalý šéf Zľavomatu Aleš Mlátilík spúšťa nový startup. Má ambíciu uspieť na globálnom trhu
Príplatok až 100 %: Tisíce Slovákov si mesačne prilepšia o stovky eur. Novela platí od 1. januára
Podal sťažnosť. Študent, ktorý útočil na gymnáziu, nesúhlasí s väzobným stíhaním
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené