Zrejme nikoho neprekvapí, že slovenské deti trávia na internete až príliš veľkú časť svojho dňa. Prieskum OECD ešte z roku 2018 dal tejto teórii aj presné čísla, za týždeň to bolo v priemere až 35 hodín (5 hodín týždenne), čo korešponduje s priemerom ostatných krajín.

To predstavuje 66 % nárast za 6 rokov a je to takmer rovnako dlhý čas ako priemer pracovného týždňa pre dospelých v krajinách OECD,“ uvádza sa v správe PISA. Dnes, v roku 2021m to môže byť ešte viac. Zaujímavosťou je, že Južná Kórea a Japonsko vykazovali len 20 až 25 hodín týždenne, naopak, Dánsko a Švédsko 45 až 50 hodín.

Čo na internete robia?

Prieskum PISA ale skúmal aj to, či deti dokážu rozoznať skreslené informácie, fake news alebo hoaxy. Vyučovacie hodiny zamerané na kritické spracovanie online informácií už absolvovalo iba v priemere 54 % školákov v krajinách OECD. Slovenské školy však štatisticky dopadli katastrofálne.

Boli štáty, ktoré vynikali. S podobnými hodinami sa stretlo viac ako 70 % študentov na školách v Austrálii, Kanade, Dánsku a USA. Slovensko však výrazne zaostáva nie len v porovnaní s Austráliou, ale aj priemerom OCD – s takýmito osnovami sa malo stretnúť len 45 % zo slovenských respondentov. „Menej ako 45 % nahlásených študentov však absolvovalo toto školenie v Izraeli, Lotyšsku, Slovenskej republike, Slovinsku a Švajčiarsku,“ konštatuje sa v správe.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú