Slovenská pošta už vykonáva rozsiahlu údržbu IT. Všetko je zatvorené a nefunkčné

Slovenská pošta vykonáva rozsiahlu údržbu svojich informačných systémov. Dôvodom jej trvania od piatka 3. januára od 20:00 do rána 7. januára je presun existujúceho dátového centra do nových IT priestorov.

„V tomto období budú všetky informačné systémy Slovenskej pošty vypnuté a nebudú dostupné žiadne poštové služby, BalíkoBOXy, funkcionality mobilnej aplikácie ani internetová stránka Slovenskej pošty,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská. „Zároveň budú celoplošne všetky pobočky Slovenskej pošty zatvorené, pričom v tomto termíne ide len o 223 pôšt,“ priblížila.

Údržba informačných systémov je podľa Slovenskej pošty naplánovaná počas víkendu a štátneho sviatku, kedy je štandardne viac ako 85 percent jej pobočiek mimo prevádzky a v súlade s poštovými podmienkami a licenciou spoločnosť nedoručuje zásielky. Všetky služby, ktoré Slovenská pošta štandardne poskytuje, budú znovu dostupné od utorka rána 7. januára, a to v závislosti od obnovy prevádzky dátového centra.

Procesy, ktoré eviduje zákazník pred poštovou priehradkou, sú podľa spoločnosti automatizované a prepojené informačnými systémami IT infraštruktúry cez celé Slovensko. Ide o sieť vyše 1 500 pobočiek a niekoľko desiatok ďalších útvarov Slovenskej pošty. Pôvodné dátové centrum bolo vybudované pred dvadsiatimi rokmi. Modernizácia služieb, a teda aj ich procesov so sebou priniesla potrebu rozsiahlej technickej údržby IT spojenej s vybudovaním efektívnejšieho dátového centra a presunom existujúcich zariadení do nových priestorov a prevádzky.

Pošli nám TIP na článok