Ak pretrváva problém s kvalitou televízneho príjmu, zhoršenie stavu môže divák nahlásiť regulačnému úradu e-mailom alebo prostredníctvom elektronickej schránky.

Zhoršenie kvality televízneho príjmu nemusí byť vždy zapríčinené rušením alebo nižšou kvalitou príjmu. Ako upozorňuje Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb (RÚ), diváci by mali najskôr skontrolovať, či si problém nechtiac nespôsobili sami, alebo vzniknutý problém nezavinila príroda.

Bez ohľadu na spôsob televízneho príjmu RÚ odporúča ako prvé skontrolovať televízny prijímač a kontakty, ktoré sa môžu uvoľniť či prerušiť. Ak problém pretrváva, ďalší postup je závislý od toho, či divák využíva služby operátora, teda služby retransmisie, alebo terestriálne, teda pomocou antény nasmerovanej na televízny vysielač.

„V zimnom období môže ťažký sneh a ľad poškodiť zvod antény. Dokáže obaliť anténu a zhoršiť jej vlastnosti,“ vysvetľuje hovorca RÚ Roman Vavro. Ak problém podľa neho pretrváva, zhoršenie kvality príjmu môže divák nahlásiť úradu e-mailom alebo prostredníctvom elektronickej schránky. RÚ v takom prípade vyhľadá zdroj rušenia príjmu a uloží prevádzkovateľovi zariadenia, ktoré spôsobuje rušenie, vykonať nápravu. Ak divák využíva služby retransmisie, nahlási poruchu svojmu poskytovateľovi služby.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú