V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Americká automobilka Tesla zaznamenala minulý mesiac v Číne pokles predaja svojich elektromobilov. Dôvodom je čoraz tvrdšia konkurencia na dynamicky sa rozvíjajúcom čínskom trhu, kde domáci výrobcovia, ako napríklad BYD, výrazne zvyšujú svoje predaje. Na informácie upozornila agentúra Reuters s odvolaním sa na údaje Čínskej automobilovej asociácie (CPCA).

V apríli predala Tesla v Číne celkovo 58 459 elektromobilov vyrobených vo svojom závode v Šanghaji. To predstavuje medziročný pokles o 6 %. Ešte výraznejší je prepad v medzimesačnom porovnaní – dodávky vozidiel Model 3 a Model Y, ktoré sa vyrábajú práve v Číne, klesli o 25,8 %. Tieto čísla naznačujú, že Tesla čelí problémom udržať si tempo predaja, ktoré si doteraz držala na jednom z najdôležitejších trhov.

BYD na vzostupe, Tesla stráca dych

Zatiaľ čo Tesla bojuje s poklesom dopytu, jej hlavný čínsky konkurent BYD naopak zaznamenal rast. V apríli predal BYD až 372 615 osobných vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 19,4 %. Tento nárast podčiarkuje rastúcu obľúbenosť domácich značiek medzi čínskymi spotrebiteľmi, ktorí čoraz častejšie uprednostňujú domácich výrobcov pred zahraničnými značkami.

Vývoj predaja ukazuje zmenu nálad na trhu s elektromobilmi v Číne, kde je konkurencia mimoriadne tvrdá a zákazníci citlivo reagujú na cenu, funkcie a inováciu. Tesla sa v posledných mesiacoch pokúsila získať si späť časť trhu znížením cien, no zdá sa, že tento krok nestačil na to, aby zastavil pokles dopytu.

Tesla Model S ilustracna
Tesla

Napätie na trhu elektromobilov pokračuje

Tesla čelí aj ďalším výzvam, ako sú zmeny v dotáciách na elektromobily, geopolitické napätie a rastúci technologický náskok niektorých čínskych výrobcov. Spoločnosť BYD totiž neustále inovuje svoje modely a zároveň ponúka široké portfólio cenovo dostupných elektrických vozidiel.

Výsledky predaja za apríl tak môžu byť predzvesťou ďalšieho vývoja v sektore elektromobility v Číne, kde sa čoraz viac ukazuje, že zahraničné značky budú musieť vynaložiť väčšie úsilie, aby udržali svoju pozíciu. Tesla napriek poklesu zatiaľ neoznámila žiadne zásadné zmeny vo svojej stratégii pre čínsky trh, no experti predpokladajú, že bude musieť prísť s výraznejšími inováciami alebo cenovou politikou, ak chce konkurovať domácim výrobcom naďalej.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP