Po nespočetne veľa prípadoch podvodov v mene Slovenskej pošty sa na Slovensku objavujú ďalšie, v ktorých tentoraz figuruje meno známej kuriérskej spoločnosti. Podobne tak sa aj tentoraz podvodníci snažia od ľudí vopred vylákať peniaze za dopravu. Na šíriace sa prípady upozorňuje kuriérska služba DPD na svojom Facebooku.

Podvody v mene kuriérskej služby boli zaznamenané aj v septembri, kedy začal počet takýchto prípadov eskalovať. Odborníci už v tom čase podľa SITA Slovákov varovali pred phishingom, ktorý prichádza ako email od dopravnej či kuriérskej spoločnosti.

Odporúčame porovnať si takýto podozrivý email s oficiálnymi emailmi na webovej stránke dopravcu,“ informoval v tom čase zákaznícky ombudsman spoločnosti Home Credit Miroslav Zborovský.

Takéto podvodné konanie teraz eviduje aj kuriérska spoločnosť DPD, ktorá Slovákov vystríha pred falošnými emailmi a správami v jej mene. Správy môžu obsahovať aj logo firmy, ktoré môže byť upravené, aby sa podobalo na originál. Znakom podvodu je pritom aj samotná emailová adresa odosielateľa, ktorá nenesie názov spoločnosti a môže pôsobiť nanajvýš pochybne.

„Spoločnosť DPD nikdy nežiada o zaslanie peňažných prostriedkov na účet uvedený v maile ani o vyplnenie bankových údajov v zaslaných odkazoch – sumu za prepravu vyberá kuriér v hotovosti alebo platobnou kartou pri doručení alebo pri vyzdvihnutí zásielky,“ podotklo DPD na Facebooku.

Zákazníci, ktorí očakávajú doručenie balíka od DPD, by tak mali byť pred týmito podvodnými správami na pozore.

V prípade, ak dostanú falošný email v mene DPD, rozhodne netreba otvárať priložený odkaz a vypĺňať údaje o kreditnej karte. Týmto spôsobom by totiž odovzdali podvodníkovi citlivé informácie karty, z ktorej by mohol ukradnúť financie.

Zdroj: DPD/Facebook, SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú