V nasledujúcom texte boli použité materiály TASR.

Známa streamovacia platforma Netflix pokračuje v úspechoch. V treťom štvrťroku 2024 zaznamenala nárast zisku a aj počtu predplatiteľov. Podľa nedávnych výsledkov, ktoré firma zverejnila sa jej darí udržiavať stabilný rast. To sa jej darí hlavne vďaka širokej ponuke seriálov, filmov a ďalšieho obsahu. Pre slovenských používateľov je tento vývoj zaujímavý najmä v kontexte neustálej konkurencie medzi globálnymi streamovacími službami.

Za obdobie od júla do septembra 2024 dosiahol čistý zisk Netflixu 2,36 miliardy dolárov (2,17 miliardy eur), čo predstavuje 5,40 dolára (4,97 eur) na akciu. To je významný posun oproti rovnakému obdobiu minulého roka, kedy firma vykázala zisk 1,68 miliardy dolárov (55 miliardy eur) , resp. 3,73 dolára (3,43 eur) na akciu. Tieto výsledky prekonali očakávania analytikov, ktorí predpovedali, že zisk na akciu bude 5,12 dolára.

V rovnakom období získal Netflix 5,1 milióna nových predplatiteľov, čo je menej v porovnaní s minulým rokom. Vtedy počet nových používateľov dosiahol 8,8 milióna. Napriek tomu je to viac, než predpokladali analytici z Wall Street, ktorí očakávali nárast len o 4 milióny nových používateľov. Netflix tak pokračuje v miernom, no stabilnom raste, ktorý by sa mal podľa predpovedí zrýchliť v období blížiacich sa vianočných sviatkov.

Tržby a finančné očakávania do konca roka

V treťom štvrťroku 2024 sa zvýšili aj tržby Netflixu, ktoré dosiahli hodnotu 9,82 miliardy dolárov (9,04 miliardy eur). V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, ide o výrazný nárast. Aj v tomto prípade spoločnosť prekonala očakávania analytikov.

Pokiaľ ide o očakávaný vývoj v poslednom štvrťroku 2024, Netflix predpokladá, že jeho tržby vzrastú o 15 %. Zisk na akciu by sa mal v tomto období pohybovať okolo 4,23 dolára (3,89 eur). Spoločnosť zároveň očakáva, že za celý rok sa jej podarí dosiahnuť nárast tržieb o 15 %.

Čo stojí za úspechom Netflixu?

Dôležitým faktorom rastu Netflixu je jeho rozsiahla knižnica obsahu, ktorá stále priťahuje nových predplatiteľov. Tento rok firma predstavila viacero nových seriálov a filmov, ktoré sa stali veľmi populárnymi medzi divákmi. Netflix tiež investuje do lokálneho obsahu. Tým si zvyšuje svoju príťažlivosť na rôznych trhoch vrátane Európy a Ázie.

Súčasťou stratégie Netflixu je aj rozšírenie možností pre používateľov. Jednou z možností je napríklad prístup k obsahu prostredníctvom rôznych cenových plánov či ďalšie inovácie, ktoré robia platformu atraktívnejšou pre širšie publikum. Spoločnosť tiež využíva novinky v oblasti technológií ako sú personalizované odporúčania alebo možnosti sledovania offline. To zlepšuje užívateľský zážitok a zvyšuje lojalitu zákazníkov.

Unplash

Výzvy a konkurencia

Napriek pozitívnym výsledkom čelí Netflix stále silnej konkurencii zo strany ďalších streamovacích platforiem ako sú Disney+, Amazon Prime Video alebo HBO Max. Každá z týchto služieb prináša na trh svoj jedinečný obsah a snaží sa zaujať divákov vlastnými stratégiami. Netflix však zatiaľ dokazuje, že si dokáže udržať vedúcu pozíciu vďaka flexibilite a širokej ponuke.

Ďalším dôležitým aspektom, ktorý ovplyvňuje streamovací trh sú licenčné práva a exkluzívne dohody so štúdiami a tvorcami. Aj tu sa Netflix snaží udržať krok, pričom naďalej investuje do vlastnej produkcie originálneho obsahu. Tým si firma nielen posilňuje svoju značku ale tiež vytvára konkurenčnú výhodu oproti službám, ktoré sú viac závislé na externých licencovaných tituloch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú