Vojna streamovacích služieb sa opäť dostáva do novej fázy. Zdá sa, že veľkí hráči sa v ostrej konkurencii už naďalej nesnažia preraziť iba na vlastnú päsť, ale začínajú spolupracovať. Výsledkom je nový trend balíčkovania – ponúkania spoločného obsahu za zvýhodnenú cenu.

Giganti sa spájajú

Ešte na začiatku mája túto stratégiu predstavili streamovacie platformy Disney+ a Max, ktoré v USA plánujú na jeseň tohto roka ponúknuť cenovo zvýhodnené predplatné, v ktorom divákom odomknú obsah oboch svojich platforiem. Teraz na krok nadväzujú aj ďalší giganti, prekvapivo aj vrátane Netflixu, informuje Variety.

Mediálna spoločnosť Comcast, pod ktorú patrí spoločnosť Universal Pictures a streamovacia služba Peacock (u nás časť jej obsah ponúka SkyShowtime) oznámila, že predstavuje nový balíček predplatného s názvom StreamSaver. Pôjde o špeciálny produkt, v ktorom budú zhromaždené knižnice streamovacích služieb Netflix, Apple TV+ a Peacock.

Netflix/Redakcia

Comcast predplatiteľom sľubuje prístup do knižnice všetkých troch služieb za výrazne nižšiu cenu ako pri ich individuálnom predplácaní. Menovite sa cenová relácia zatiaľ nespomína, rovnako nie je známe, kedy StremSaver na americkom trhu bude predstavený. Udiať by sa tak malo ešte počas tohto roka.

Trápi ho prelietavosť divákov

Na novom spojenectve je prekvapením predovšetkým účasť Netflixu, ktorý neohrozene stojí na čele závodu a s 260 miliónmi predplatiteľov je jasnou svetovou jednotkou. Aj Netflix, podobne ako ďalších veľkých hráčov, však trápia vysoké investície do vlastného obsahu, rovnako ako vysoká miera prelietavých divákov, ktorí jednotlivé služby neustále striedajú.

Jeden spoločný balíček by tak mohol byť čiastočnou odpoveďou na oba problémy, aj keď za cenu nižších ziskov. Nový trend predstavovania spoločných balíčkov sa zatiaľ týka iba trhu Severnej Ameriky, po vyhodnotení jeho efektivity budú streamovacie služby zvažovať aj predstavenie v ďalších krajinách.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú