V tomto texte boli použité materiály TASR.

Európska komisia (EK) len nedávno zaviedla dočasné clá až do výšky 37,6 % na dovoz elektromobilov z Číny. Toto rozhodnutie odôvodnila údajnými nespravodlivými subvenciami pre čínskych výrobcov. EK pokračuje vo vyšetrovaní týchto dotácií a v novembri má rozhodnúť o prípadnom zavedení konečných ciel na obdobie piatich rokov.

Tento krok však vyvolal nesúhlas nielen u viacerých európskych automobiliek s výrobnými závodmi v Číne, ale aj u predstaviteľov nemeckého automobilového priemyslu. Hildegard Müllerová, predsedníčka Nemeckého zväzu automobilového priemyslu (VDA), sa v rozhovore pre Neue Osnabrücker Zeitung jasne postavila proti takýmto mimoriadnym dovozným clám.

Hoci Müllerová uznáva problematickosť čínskeho dotačného systému, nepovažuje sankčné clá za efektívny nástroj na ochranu domáceho priemyslu. Upozornila na možné negatívne dôsledky takýchto opatrení, najmä pre Nemecko ako významnú exportnú krajinu.

„Zo strany Číny hrozia protiopatrenia a špirála protekcionizmu by pravdepodobne najviac zasiahla Nemecko ako exportnú krajinu,“ vyjadrila sa pre sobotňajšie vydanie denníka Neue Osnabrücker Zeitung. Zároveň zdôraznila, že nemeckí výrobcovia majú v Číne výrazne vyšší odbyt ako čínske značky v Nemecku.

Müllerová tiež považuje obavy z možného zaplavenia európskeho trhu čínskymi elektromobilmi za prehnané. Jej postoj naznačuje, že nemecký automobilový priemysel preferuje otvorený trh a férovú konkurenciu pred protekcionistickými opatreniami.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú