Najväčšia video platforma na svete mení svoju reklamnú politiku. Ako informoval portál Engadget, po novom sa budú zobrazovať reklamy aj na kanáloch menších tvorcov, teda tých, ktorí nie sú súčasťou partnerského programu YouTube.

Ak patríš k menším tvorcom na platforme YouTube a práve si sa potešil, že svoje videá budeš môcť speňažiť, musíme ťa sklamať. YouTube aktualizoval podmienky, na základe ktorých sa budú zobrazovať reklamy aj vo videách tvorcov, ktorí nie sú súčasťou partnerského programu, no tieto reklamy sa zobrazia bez akéhokoľvek nároku na honorár zo strany autora.

Aj naďalej teda bude platiť, že ak chce tvorca na reklame z YouTube zarábať, musí sa stať partnerom platformy, čo obnáša minimálne 1000 odberateľov a viac ako 4000 hodín prehrávania obsahu daného tvorcu za posledných 12 mesiacov.

Pre konzumentov to v praxi znamená, že v budúcnosti budeme mať na YouTube opäť viac reklamy. Tentokrát však z nej nebudú mať tvorcovia v určitých prípadoch vôbec nič. YouTube reklamu vloží automaticky do videí, ktoré svojim obsahom nijako neznemožňujú monetizáciu. Videá teda nesmú obsahovať vulgarizmy, sexuálny obsah, zbrane, drogy či rôzne rasové a kultúrne narážky.

Zdroj: Engadget, YouTube

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú