Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Uprednostňovanie vozidiel MHD a vzájomnú koordináciu križovatiek má zabezpečiť projekt modernizácie cestnej dopravnej signalizácie pre potreby preferencie MHD na križovatkách v meste Prešov s centrálnym dispečingom. Mesto v týchto dňoch spustilo verejné obstarávanie na spracovanie dokumentácie pre spomínaný projekt.

Podľa hovorcu mesta Vladimíra Tomeka dokumentácia bude zahŕňať technické riešenie projektu, finančné náklady a časový harmonogram realizácie. „Mesto začína so zavádzaním smart riešení v oblasti riadenia križovatiek už teraz. Firma vykonávajúca údržbu svetelnej signalizácie v Prešove úspešne nainštalovala modemy s GSM prístupom, ktoré dokážu zasielať notifikácie o stave radičov cestnej dopravnej signalizácie. V prípade problému poruchová služba okamžite dostane správu aj s konkrétnym popisom, o akú chybu ide,“ uviedol Tomek.

Zlepšiť priepustnosť dopravy na prešovských cestách je podľa jeho slov možné aj pomocou ďalších inteligentných riešení. „Intervaly státia na semaforoch sa môžu prispôsobiť vďaka online systému riadenia križovatiek. V praxi to znamená, že svetelná signalizácia dokáže zareagovať na skutočný stav dopravy. Signálne plány svetelných križovatiek je možné dynamicky meniť, napríklad v čase dopravnej špičky, pomocou nastavenia preferencie áut prechádzajúcich cez najvyťaženejšie smery,“ doplnil Tomek.

Prešove sa v súčasnosti nachádza 25 svetelných križovatiek a 11 semaforov umiestnených na priechodoch pre chodcov.  „Najviac vyťažené sú kľúčové dopravné uzly Levočská – Sabinovská a Arm. Generála Svobodu – Rusínska, kde priemerná intenzita dopravy počas pracovného týždňa presahuje 58.000 vozidiel denne. V takzvaných špičkových dňoch cez tieto križovatky prejde až 62.000 vozidiel. Merania ukázali, že prejazd mestom v smere od Vranova nad Topľou na Sabinov trvá v čase exponovaných popoludňajších hodín niekedy aj 25 až 30 minút,“ dodal Tomek.

Zdroj: TASR

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú