V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Juhokórejský technologický gigant LG Electronics zvažuje konkrétne kroky ako reakciu na eskalujúce obchodné napätie medzi USA a Áziou. Ako vo štvrtok oznámilo vedenie spoločnosti po zverejnení hospodárskych výsledkov za 1. štvrťrok, koncern uvažuje o zvýšení cien svojich produktov a zároveň analyzuje možnosti presunu výroby domácich spotrebičov na americkú pôdu.

„Optimalizujeme naše výrobné lokality a zvažujeme aj zvýšenie cien ako možnú odpoveď na dovozné clá,“ uviedol viceprezident spoločnosti Kim I-kueon. Podľa neho spoločnosť konkrétne zvažuje presun výroby práčok, sušičiek a ďalších domácich spotrebičov do svojho existujúceho závodu v americkom štáte Tennessee. Tento závod je schopný pokryť približne 20 % predaja domácich spotrebičov LG na americkom trhu.

Obchodné clá ako riziko pre biznis

V súvislosti s možným zavedením amerických recipročných ciel firma očakáva, že ich dopad sa na jej podnikanie prejaví od tretieho štvrťroka tohto roka. LG Electronics už vypracovala tzv. cestovnú mapu na zvyšovanie cien, ktorá má pomôcť kompenzovať náklady spojené s clami. Tieto opatrenia majú spoločnosti umožniť udržať si marže a ziskovosť aj v zmenenom obchodnom prostredí.

Firma zároveň zverejnila pozitívne finančné výsledky za prvý kvartál. Čistý zisk vzrástol na 875,6 miliardy juhokórejských wonov, čo je v prepočte zhruba 539 miliónov eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to predstavuje nárast o takmer 50 %. Zisk pred zdanením taktiež vzrástol na 1,12 bilióna wonov, zatiaľ čo tržby sa zvýšili na 22,74 bilióna wonov.

LG Electronics.
Pixabay

Mierne sklamanie však priniesol prevádzkový zisk, ktorý medziročne poklesol z 1,34 na 1,26 bilióna wonov. Tento pokles spoločnosť pripisuje najmä zvýšeným investíciám do vývoja a marketingu, ako aj prechodným vplyvom inflácie na vstupné náklady.

Výzvy na americkom trhu

Spojené štáty patria k hlavným trhom LG Electronics a dodávky produktov do tejto krajiny tvoria významnú časť príjmov spoločnosti. Americké clá by však mohli výrazne zasiahnuť jej predaj, najmä ak sa uvalia na produkty vyrábané mimo USA. Práve preto sa LG snaží zvýšiť podiel produkcie priamo na americkej pôde.

Okrem toho sa firma zameriava na diverzifikáciu dodávateľských reťazcov, aby minimalizovala riziká plynúce z geopolitickej nestability. Očakáva sa, že rozhodnutia o zvýšení cien a prípadnom presune výroby budú známe v nasledujúcich mesiacoch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP