V tomto texte boli použité materiály TASR.

Kým kedysi dominovali online predajom počas celého roka smartfóny, notebooky a herné konzoly, dnes sa situácia mení. Elektronika už nie je kráľom e-shopov, aspoň nie na jeseň. Podľa údajov nákupného poradcu Heureka sa totiž práve v tomto období dostávajú na vrchol rebríčkov záujmu úplne iné produkty. Ide o zimné pneumatiky.

Tento trend sa opakuje už niekoľko rokov po sebe a ukazuje, ako sa správanie spotrebiteľov mení v závislosti od sezóny aj rastúcej rozmanitosti online ponuky.

„Popularita online nakupovania spôsobuje, že na internete nakupujeme čoraz širšie spektrum produktov. Kozmetika, parfumy, výživové doplnky a mnohé ďalšie kategórie rastú rýchlejšie ako elektronika a bolo len otázkou času, kedy ju niekto predbehne. A sú to práve zimné pneumatiky, ktorým sa už po niekoľkýkrát podarilo nakrátko zlomiť dominantné postavenie elektroniky,“ vysvetľuje Ondřej Hnát, obchodný riaditeľ Heureka Group.

Sezónny vrchol, ktorý sa opakuje každý rok

Zimné pneumatiky sa do popredia záujmu dostávajú najmä na prelome októbra a novembra, keď vodiči začínajú s prípravou áut na zimu. Ich popularitu výrazne ovplyvňuje legislatíva. Podľa pravidiel platných na Slovensku sú zimné pneumatiky povinné od 1. novembra do 31. marca v prípade, že je na vozovke súvislá vrstva snehu, ľad alebo námraza. Vodiči preto každoročne hľadajú najlepšie ponuky ešte pred príchodom mrazov, čo sa prejavuje v prudkom náraste online vyhľadávania a nákupov v tejto kategórii.

Záujem o pneumatiky sa však neprejavuje len v počte predajov, ale aj v zmene preferencií zákazníkov. Ako uvádza Petr Staněk zo spoločnosti Continental, dlhodobo rastie záujem o celoročné pneumatiky, najmä pri autách používaných prevažne v mestách. „Zákazníci, ktorí jazdia najmä v nížinách a v miernych podmienkach, čoraz častejšie volia celoročné riešenia. Napriek tomu však klasické zimné pneumatiky stále dominujú,“ dopĺňa.

Zimné pneumatiky držia dvojnásobný náskok

Podľa aktuálnych dát z Heureky tvoria klasické zimné pneumatiky až 58 % záujmu, čo je približne dvojnásobne viac ako celoročné varianty. Tento pomer sa podľa Hnáta v posledných rokoch výraznejšie nemení, čo potvrdzuje, že väčšina vodičov stále preferuje tradičné prezúvanie pred univerzálnym riešením.

Napriek rastúcemu dopytu po produktoch z iných kategórií, ako sú kozmetika či doplnky výživy, ukazuje sa, že elektronika stráca svoju výsadnú pozíciu. Zmena nie je dramatická, no symbolická. Kým ešte pred pár rokmi si e-shopy v októbri pripravovali kampane hlavne na nové modely smartfónov, dnes najväčšie obraty prinášajú práve pneumatiky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP