Netflix síce aktuálne bojuje s odlivom predplatiteľov a radikálne mení svoje smerovanie, streamovacia služba číslo jeden sa však rozhodne nikam nechystá. Práve naopak. Analýza správania divákov ukazuje, že obsahovo to má Netflix našliapnuté tak dobre, ako nikdy pred tým.

Správa analytickej skupiny Parrot Analytics ukazuje, že dopyt po obsahu Netflixu ďaleko prevyšuje všetky ostatné streamovacie platformy.

Analýza sledovala dopyt po exkluzívnom obsahu streamovacích služieb, takzvaných „origináloch“ a v druhom štvrťroku 2022 Netflix konkurenciu prevýšil až štvornásobne.

Až 40,5 % amerických divákov bolo najviac zvedavých práve na novinky streamovacieho giganta. Nasleduje Amazon Prime Video s 9 % a Disney+ s 8,3 %. Na novinky HBO Max a Apple TV+ bolo v uplynulých troch mesiacoch najviac zvedavých 7,5 %, respektíve 7 % divákov.

Netflix za výrazný náskok môže ďakovať predovšetkým štvrtej sérii seriálu Stranger Things, analytici však hovoria, že služba je v diváckom dopyte po novom obsahu dlhodobým lídrom, a to nielen na trhu Spojených štátov. Globálne je totiž porcia divákov preferujúca novinky od Netflixu ešte vyššia a predstavuje až 41 %.

Netflix v silnej tvorbe plánuje pokračovať. V tomto roku služba do tvorby vlastného obsahuje plánuje investovať bezmála 20 miliárd dolárov a v utrácaní bude pokračovať aj naďalej. Jednej zmeny sa však diváci predsa len dočkajú – služba chce totiž upustiť od kvantity noviniek a viac sa začať sústrediť na ich kvalitu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP