Nemecká vláda by mala nájsť dodatočné zdroje na digitalizáciu a podporné opatrenia vo vzdelávacom systéme. V záujme efektivity by mali tieto prostriedky naviazať na reformy, navrhuje ekonomický inštitút Ifo.

Zatváranie škôl z dôvodu pandémie koronavírusu ukázalo, ako veľmi na získavanie vedomostí vplýva nedostatočná digitálna infraštruktúra a chýbajúce zručnosti pri zvládaní digitálneho vzdelávacieho procesu, uviedol Ludger Wößmann, riaditeľ centra pre ekonomiku a vzdelanie v mníchovskom inštitúte. V tlačovej správe zverejnenej v pondelok politikov vyzval, aby investovali do rozvoja širokopásmového internetu, čo umožní rozsiahly prístup k dištančnému vzdelávaniu na školách a univerzitách.

„Osobitne v Nemecku sú dobré vzdelávacie príležitosti silno spojené s rodinným zázemím,“ upozornil Wößmann.

Z tohto dôvodu by spolková vláda a krajinské vlády mali spoločne poskytnúť významné zdroje na financovanie podporných aktivít pre znevýhodnené deti a mladých ľudí. Je dôležité, aby znevýhodnené deti a ich rodiny dostávali cielenú podporu od najnižšieho veku.

Každá škola by mala v popoludňajších hodinách zabezpečiť doučovanie a počas prázdnin sprístupniť podporné programy. V záujme cielenej pomoci študentom, ktorí zaostávajú, by mala vzniknúť široká podporná sieť tútorov a mentorov z radov študentov.

Spolkovú vládu ďalej ekonóm vyzýva, aby sa s krajinami dohodla na spoločných štandardoch predbežného a záverečného testovania žiakov. Jednotná záverečná skúška, alebo maturita, by sa mala podľa neho vzťahovať na kľúčové predmety matematiku, nemčinu a angličtinu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú