Francúzsky úrad pre hospodársku súťaž uložil spoločnosti Google pokutu vo výške 220 miliónov eur za propagáciu vlastných služieb v sektore online reklamy. Uviedla to v pondelok tlačová agentúra AFP s odvolaním sa na vyhlásenie regulačného úradu.

Podľa AFP spoločnosť Google „nespochybnila fakty“ a o pokute sa rozhodlo v rámci transakčného konania s americkým gigantom. Úrad pre hospodársku súťaž bol pôvodne na praktiky Google upozornený troma tlačovými koncernmi – News Corp, Le Figaro a Rossel. Mediálna spoločnosť Le Figaro neskôr z procesu odstúpila.

Zistili sme, že spoločnosť Google poskytla prednostné zaobchádzanie svojim patentovaným technológiám ponúkaným pod značkou Google Ad Manager,“ uviedol úrad pre hospodársku súťaž v oficiálnom vyhlásení.

A spresnil, že uvedené postupy spoločnosti Google sú obzvlášť závažné, pretože znevýhodňovali konkurentov spoločnosti na trhovisku reklamných sietí, ide o takzvané SSP (Supply-side Platforms), čiže platformy, na ktorých vydavatelia predávajú svoje reklamné plochy, ako aj vydavateľov webových stránok a mobilných aplikácií. V praxi sa to dotklo najmä vydavateľov novín.

Okrem finančných sankcií spoločnosť Google pristúpila aj na záväzky zamerané na riešenie problémov, na ktoré poukázalo vyšetrovanie úradu pre hospodársku súťaž.

Toto je historické rozhodnutie, pretože ide o prvé rozhodnutie na svete, ktoré skúma zložité algoritmické aukčné procesy, pomocou ktorých funguje internetová display reklama,“ zdôraznila šéfka úradu pre hospodársku súťaž Isabelle de Silvová. Ide o reklamu, ktorá sa zobrazuje na obrazovkách používateľov internetu.

AFP pripomenula, že Alphabet, materská spoločnosť spoločnosti Google, dosiahla v prvom štvrťroku 2021 tržby vo výške 55,31 miliardy dolárov, predovšetkým prostredníctvom online reklamy. Spoločnosť čelí súdnym sporom z oblasti hospodárskej súťaže v niekoľkých ďalších krajinách.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom