Google pracuje na revolučnej zmene. Z YouTube sa spraví nový predajný kanál

Mnoho YouTuberov si dokáže zarobiť len z reklamy, respektíve spolupráce so spoločnosťami a marketingom. Google podľa portálu Android Authority testuje novú funkcionalitu, ktorá umiestni ponuku nákupu priamo do videa.

Fráza „Link na produkt nájdeš v popise pod videom,“ môže úplne vymiznúť. Podľa najnovších informácií plánujú vývojári v Google umiestniť funkciu pre nákup aj cez dedikovanú internetovú adresu priamo do videa. YouTube má tak nabehnuté na dráhu nového nákupného kanálu.

Screenshot/YouTube/Marques Brownlee/Úprava redakcie

Spoločnosť pre portál Bloomberg zatiaľ nesprístupnila žiadne bližšie informácie, no podľa všetkého už označovanie produktov vo videách testuje. Samozrejmosťou je tak aj prítomnosť obchodného modelu, kedy každý tvorca dostáva z predaja označených produktov určitý podiel.

Takáto nová funkcionalita je len ďalším krokom vo vývoji modelu spolupráce, z ktorého zarába nielen YouTube komunita, ale aj samotný Google. Pokiaľ bude nový model úspešnejší a donúti konzumentov k radikálnejšiemu nakupovaniu, možno YouTube prehodnotí reklamnú politiku a zníži to obrovské množstvo reklám, s ktorými sa stretávame bez predplatného.

Zdroje: Android Authority, Bloomberg

Pošli nám TIP na článok