Facebook v čase koronavírusu eviduje obrovský nárast používateľov. V biznise sa mu ale nedarí

Najväčšia sociálna sieť sveta je v krízovej situácii jedným z popredných komunikačných kanálov, ktorým prúdia informácie z celého sveta. Kvôli šíreniu koronavírusu sa navyše zásadne zvýšilo vyťaženie aplikácií Facebooku. Napriek vysokému nárastu používateľov, ktorý dosahuje stále nové rekordy, trápia Facebook problémy s monetizáciou obsahu a biznisom, informuje The Verge.

Základným zdrojom príjmu Facebooku sú reklamy a monetizovaný obsah. Využitie sociálnych sietí v poslednom období rapídne vzrástlo a ľudia omnoho častejšie komunikujú prostredníctvom populárnych aplikácií. V oblasti komunikácie prostredníctvom aplikácií ako Messenger, Instagram či WhatsApp, eviduje Facebook nárast používateľov až o 50 %, a to aj v najviac ohrozených oblastiach.

Flickr / Christoph Scholz

Zdvojnásobil sa aj počet videohovorov a dĺžka skupinových hovorov sa predĺžila o 1 000 %, uviedol Facebook na svojom blogu. Hoci však zaznamenáva obrovský nárast aktívnych používateľov, drvivá väčšina využitia jeho aplikácií je súkromná. Správy a videohovory nemôže sociálna sieť monetizovať a zarábať na nich. K tomu slúžia reklamy a príspevky na nástenke. V tomto smere sa Facebooku nedarí ako doteraz. Navyše sa musí vysporiadať s vysokým náporom ľudí v situácii, kedy až 45 000 jeho pracovníkov pracuje z domu.

Zdroj: The Verge, Facebook

Prihlasujem do newslettera...

Dostávaj najlepšie informácie zo sveta technológií

Prihlásením sa do newslettera súhlasíte s podmienkami ochrany súkromia.