Facebook chce konkurovať YouTube. Uzavrel dôležitú dohodu a začne ponúkať nový formát obsahu

Reuters informuje o uzatvorí dohody medzi Facebookom a tromi poprednými hudobnými vydavateľstvami, vďaka ktorej uvidíme licencované hudobné videá aj v prostredí sociálnej siete.

Najväčšia sociálna sieť si podala ruky s Universal Music Group, Sony Music Entertainment a Warner Music Group, ktorí zastupujú najväčšie hviezdy svetových formátov, ako Taylor Swift, Lady Gaga alebo Beyonce či Mariah Carey.

Nešlo by tak o jediný pokus o zlepšenie konkurencieschopnejšieho postavenia Facebooku na poli audiovizuálneho obsahu. Medzi najzásadnejšie míľniky vysielania videa patrí hit IGTV v Instagrame, ktorý od roku 2012 patrí pod krídla Facebooku a svojsky sa snaží konkurovať YouTube.

Dohady o podporení funkcionality Watch (miesto, kde sa na Facebooku zobrazujú len videá) sa začali vynárať už koncom minulého roka. Podľa portálu TechCrunch by sa tak oficiálne hudobné videá mali na sociálnej službe objaviť už v priebehu augusta.

Pošli nám TIP na článok