V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Záujem Nemcov o elektrické autá pokračuje v rastúcom trende a v apríli zaznamenal výrazný nárast. Spolkový úrad pre automobilovú dopravu (KBA) zaregistroval viac ako 43 500 nových vozidiel s batériovým pohonom, čo predstavuje medziročný nárast o 45 %. Znamená to, že takmer každé piate nové auto na nemeckých cestách je dnes už plne elektrické.

Tento trend odzrkadľuje meniace sa preferencie spotrebiteľov, ktorých čoraz viac zaujíma ekologickejšia mobilita a nové technológie. Aprílové štatistiky však zároveň prinášajú aj prekvapenia. Zatiaľ čo celkový trh elektromobilov výrazne rástol, americký výrobca Tesla, dlhodobo považovaný za lídra v tomto segmente, zažíva v Nemecku prepad.

Tesla pod tlakom verejnosti aj konkurencie

V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka klesol počet zaregistrovaných Tesiel o celú tretinu. V apríli pribudlo len približne 1200 nových elektromobilov tejto značky, čo je výrazný kontrast k rastu celého trhu.

Podľa agentúry DPA môže za poklesom okrem iného stáť aj imidž samotného Elona Muska. Mnohí zákazníci sa údajne od Tesly odvracajú pre Muskovu blízkosť k americkému prezidentovi Donaldovi Trumpovi a jeho otvorenú podporu krajne pravicových strán, vrátane tých, ktoré pôsobia v Nemecku.

Zároveň sa čoraz viac do popredia dostávajú ázijskí výrobcovia, najmä čínska automobilka BYD, ktorá zaznamenala mimoriadne výrazný úspech. V máji predala v Nemecku 1860 elektromobilov, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 800 %. Tento výkon jej umožnil predbehnúť Teslu a posilniť pozíciu na jednom z najväčších automobilových trhov v Európe.

Tesla Model S ilustracna
Tesla

Celkový trh zostáva slabý

Aj napriek pozitívnemu vývoju v segmente elektromobilov zostáva celkový nemecký automobilový trh v útlme. V máji bolo v krajine zaregistrovaných približne 239 300 nových osobných vozidiel, čo predstavuje len mierny medziročný rast o 1,2 %.

Je teda zrejmé, že elektromobilita v Nemecku pokračuje v expanzii, no mení sa jej dynamika. Spotrebitelia sú otvorení novým hráčom, ktorí dokážu ponúknuť konkurencieschopnú cenu, technológie a zároveň sa vyhnúť reputačným škvrnám.

Trh sa stáva čoraz vyrovnanejším a predtým dominantní výrobcovia ako Tesla budú musieť reagovať nielen technologicky, ale aj spoločensky, ak si chcú udržať dôveru európskych zákazníkov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP