Automobilka Porsche s elektromobilom Taycan zažila pozitívne ohlasy nielen od odborníkov, ale aj od verejnosti. Športový model zaujal hlavne pekným dizajnom a pomerne veľkým dojazdom na jedno nabitie. Americká metodika EPA však ukázala diametrálne odlišné čísla, s čím však automobilka spokojná nie je, informuje Engadget.

Európska metodika WLTP sľubovala, že v ideálnych podmienkach je Taycan Turbo S schopné prejsť na jedno nabitie približne 400 kilometrov. Metodika EPA, ktorá sa používa v Spojených štátoch amerických, však uviedla hodnotu „len“ 323 kilometrov.

Dôvodom tejto odchýlky môže byť fakt, že meranie EPA neprebieha v reálnej premávke, ale na špeciálnom podvozku v laboratóriu, kde sa dokonca simulujú rôzne jazdné podmienky. Porsche Taycan Turbo S tak v teste obstálo horšie ako všetky modely Tesly, Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, Jaguar I-Pace či Audi e-tron, informuje TheVerge.

S výsledkami nebola spokojná automobilka Porsche, ktorá podľa dostupných informácií na základe výsledkov testov EPA absolvovala ďalšie nezávislé testy AMCI, ktoré vykázali dojazd na úrovni 443 kilometrov. Ukázalo sa však, že testy AMCI boli vykonané ešte pred samotným testovaním EPA.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP