Indická automobilka Tata Motors chce na domácom trhu spopularizovať elektrický pohon aj v segmente väčších áut. Spoločnosť v utorok v Bombaji predstavila športovo-úžitkové vozidlo (SUV) Nexon EV.

Tata zároveň plánuje výstavbu siete nabíjacích staníc a závodu na recykláciu starých batérií. Automobilka dúfa, že sa jej podarí masovo spopularizovať elektrické autá v Indii, uviedol šéf Tata Motors Günter Butschek. V indických veľkomestách je totiž veľmi znečistené ovzdušie. V Indii sa v uplynulých rokoch dostali na trh viaceré e-vozidlá, predovšetkým v nižšom cenovom segmente.

Tata Motors

Podľa údajov Medzinárodnej agentúry pre energetiku (IEA) je India z hľadiska počtu e-vozidiel po Číne na druhom mieste na svete. Mnohé z nich však nie sú autá, ale elektrické skútre a rikše. V mestách je vyše 1,5 milióna elektrických taxíkov. Cena nového SUV Tata by mala začína v prepočte na 17.800 eurách, čo je relatívne málo aj pre indický trh. Podľa automobilky by auto malo na jedno nabitie prejsť 312 kilometrov.

Zdroj: TASR

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú