Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Bude to ďalšia z inovácií, o ktorých si o nejaký čas poviete: Ako sme bez toho vôbec mohli žiť? Systém objednávania a platenia v reštaurácii, pri ktorom s objednávkou či platbou nemusíte čakať na čašníka ani chodiť k pultu s platobným terminálom, prináša česká startupová spoločnosť Qerko aj na slovenský trh. V Česku zaznamenal systém Qerko za tri roky úspešný rozbeh a využíva ho tam takmer tisíc stravovacích zariadení.

Princíp je jednoduchý. V reštaurácii s Qerkom si môžete prostredníctvom rovnomennej aplikácie cez QR kód umiestnený na stole priebežne kontrolovať zoznam konzumovaných jedál a nápojov a kedykoľvek svojím mobilom zaplatiť tie položky, ktoré si označíte. Takže už žiadne: „Platíte spolu alebo zvlášť?“ a chodenie k pultu s platobným terminálom, čo často zdržiava hostí i obsluhu, a to najmä v čase podávania obedových menu. 

Nápad na relatívne jednoduchý a inovatívny koncept dostal pri platení za obed v jednej pražskej reštaurácii Lukáš Kovač, CEO a spoluzakladateľ Qerka: „Jedlo bolo skvelé, obsluha bola skvelá… Ale potom prišiel čas na platenie. Čašník sa spýtal, či budeme platiť spolu alebo zvlášť. Odpovedali sme – zvlášť, pretože som bol na obede s kolegami.

A čašník odpovedal, „tak vás poprosím ku pokladni“. Tak sme šli do radu, kde už čakala na platenie iná skupinka hostí. Prekážali sme tam, pretože okolo kasy potrebovala obsluha chodiť a nosiť taniere. Očividne z toho neboli šťastní ani oni, ani ja.“

Najpohodlnejší spôsob (nielen) platenia v reštauráciách

Naoko jednoduché zaplatenie účtu pokazilo dojem z dobrého obeda v obľúbenom podniku a Lukáš začal rozmýšľať, čo by sa s tým dalo robiť. Výsledkom je Qerko, ktoré zbytočne zdĺhavé platenie skracuje, zjednodušuje a spríjemňuje. Hosť môže zaplatiť účet kedykoľvek, hoci aj počas prestávky medzi chodmi. Šetrí tak svoj čas a zároveň môže presne vybrať položky, ktoré platí len za seba.

Obsluha má cez pokladňu okamžitý prehľad o platbách pri jednotlivých stoloch a tým, že nemusí riešiť účet, môže rýchlejšie obslúžiť ďalších hostí. Nepríde pritom ani o prepitné – aplikácia ponúka voliteľné možnosti prepitného v percentách z účtovanej sumy. Zaplatený účet okamžite odchádza zákazníkovi na e-mail, nič sa teda nemusí tlačiť na papier. Qerko je jednoduché, rýchle a navyše aj ekologicky udržateľné.

Revolúcia v gastronómii

Qerko vzniklo v januári 2019, vtedy ešte pod názvom It Is Paid. Startup spoločne založili Lukáš Kovač, Miloslav Mrvík, Jan Dorazil a Roman Kantor. Krátko na to investovala do perspektívneho projektu česká technologicko-investičná skupina Miton a partnermi sa postupne stali silné značky z nápojovej brandže ako Plzenský Prazdroj či Mattoni.

Querko v súčasnosti funguje v pokladničných systémoch už od 18 výrobcov a dnes ho využíva viac ako 900 stravovacích podnikov a 250 000 registrovaných používateľov v Českej republike. V rámci Slovenska pracuje Qerko na implementácii pokladničných systémov PORTOS, Asseco BLUEGASTRO a Papaya POS, službu teda potenciálne môže využiť viac ako 3500 podnikov, ktoré používajú tieto pokladničné systémy.

Spoluzakladateľ spoločnosti Lukáš Kovač vysvetľuje: „Z QR platieb sa stal jasný trend. Odteraz za pár rokov už nikto nebude chodiť do radu pri kase rozpočítavať svoje účty. Určite nie v dobrých reštauráciách.“ 

Po troch rokoch úspešného fungovania u susedov sa teraz chystajú zaviesť Qerko aj vybrané slovenské reštaurácie. Vôbec prvou sa v máji 2022 stala reštaurácia Kolkovňa Eurovea a následne Kolkovňa River Park v Bratislave a postupne pribúdajú ďalšie prevádzky.

 „Qerko bude v tomto roku dostupné dovedna už v štyroch krajinách a som rád, že je medzi nimi aj Slovensko. Verím, že aj slovenskí prevádzkovatelia podnikov a ich hostia ocenia výhody nášho systému, ktoré sa naplno osvedčili v prevádzkach, ktoré Qerko aktívne používajú.“ dopĺňa Lukáš Kovač.

Qerko poskytuje výhody pre obe skupiny používateľov – prevádzkovateľov aj návštevníkov reštaurácií, ktoré sa nekončia jednoduchým platením účtu. Systém umožňuje zobraziť zákazníkom informácie o jedálnom lístku, objednať si jedlo cez telefón, upozorňuje na zľavové akcie, podporuje vernostné programy aj prevádzkovanie e-shopu. Podnikom tiež pomáha získať komplexný prehľad o preferenciách ich zákazníkov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú