V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

V súčasnom rýchlo sa meniacom podnikateľskom prostredí je digitalizácia nevyhnutnosťou. Pre malé a stredné podniky predstavuje príležitosť, ako získať náskok pred konkurenciou, zvýšiť efektivitu a sústrediť sa na rast. Podľa odborníka na podnikanie Lukáša Adamca z Mojesidlo.sk firmy, ktoré sa neboja nových technológií, dokážu pracovať pružnejšie, reagovať na trhové zmeny a lepšie plánovať svoj rozvoj.

Digitalizácia nie je len trendom. Je to investícia, ktorá prináša merateľné výsledky. Zavedenie online fakturácie, automatizácia interných procesov alebo prechod na cloudové služby môže významne znížiť prevádzkové náklady a zvýšiť produktivitu. „Digitalizácia nie je len módnym slovom. Je to investícia, ktorá má veľmi jasne vyčísliteľnú návratnosť,“ uviedol Adamec. Napriek tomu až dve tretiny slovenských firiem stále nemajú zavedené komplexné digitálne riešenia, čo ich môže v dlhodobom horizonte brzdiť.

Mladí podnikatelia sú lídrami v inováciách

Najväčší záujem o digitálne riešenia prejavujú podnikatelia do 35 rokov. Uprednostňujú flexibilné a efektívne nástroje pred tradičnými formami podnikania. Namiesto prenájmu kancelárie radšej investujú do softvéru a online služieb. „Vidíme, že mladí sú nielen technologicky zdatní, ale aj veľmi pragmatickí,“ dopĺňa Adamec. Ich prístup ukazuje, že digitalizácia nemusí byť drastickým krokom – môže ísť aj o postupné zmeny, ktoré firmám uľahčia prácu.

Digitalizácia však so sebou prináša aj nové výzvy. Medzi najväčšie patrí ochrana údajov a kybernetická bezpečnosť. Firmy by preto nemali zanedbať školenie zamestnancov a zabezpečenie digitálnych systémov. Zároveň je dôležité mať jasnú stratégiu a plán. Zavádzanie technológií by malo byť zmysluplné a cielené. Prvými krokmi môžu byť online rezervácie, elektronický podpis či využitie umelej inteligencie pri analýze dát.

Pexels

Kto digitalizuje, získava náskok

Digitalizácia dnes nie je len o zjednodušení práce, ale o prežití v konkurenčnom prostredí. Firmy, ktoré budú naďalej fungovať bez digitálnej stratégie, budú mať čoraz väčší problém presadiť sa. „Čím skôr firma pochopí, že digitálne riešenia nie sú len výdajom, ale strategickou investíciou, tým rýchlejšie uvidí výsledky,“ uzatvára Adamec.

Malé a stredné podniky, ktoré sa rozhodnú pre digitalizáciu, môžu nielen ušetriť čas a náklady, ale najmä efektívne rásť a uspieť v modernej ekonomike.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP