V tomto texte boli použité materiály TASR.

Čínska automobilka Geely je druhou najväčšou automobilovou spoločnosťou v Číne. Ako informuje TASR na základe Reuters, Geely v týchto dňoch intenzívne hľadá miesto pre svoj nový výrobný závod v Európe. Aj keď definitívne rozhodnutie ešte nepadlo, podľa slov viceprezidenta Geely Auto Group, Li Čchuan-chaja, táto možnosť zostáva na stole. Automobilka rokuje s niekoľkými európskymi krajinami, vrátane Poľska, kde sa však situácia zatiaľ vyvíja nejasne.

Rokovania s poľskou vládou o možnej výstavbe závodu na výrobu elektrických vozidiel zatiaľ nepriniesli jasný výsledok. Poľskí predstavitelia už skôr naznačili, že Geely nemusí byť ideálnym partnerom pre takúto spoluprácu. „Máme veľa možností,“ uviedol Li Čchuan-chaj na otázku o ďalších plánoch, pričom odmietol poskytnúť bližšie informácie.

Napriek neistotám, Geely nezastavuje svoje európske plány. Nicolas Appelgren, európsky riaditeľ pre značku Lynk & Co Geely, potvrdil, že automobilka skúma rôzne miesta po celom regióne. V súčasnosti Geely v Európe ponúka len jeden hybridný model, no na budúci mesiac plánuje uviesť na taliansky trh elektromobil na batérie vyrobený v Číne. „Plánujeme postaviť ďalší batériový automobil priamo v Európe,“ dodal Appelgren s tým, že zatiaľ neexistuje žiadny konkrétny časový harmonogram.

Geely si navyše zvolilo Frankfurt nad Mohanom ako svoje nové európske centrum, kde plánuje testovať 13 nových energetických vozidiel (NEV). Ide o hybridy, batériové elektromobily a vodíkové autá, ktoré sú určené na čínsky trh. Automobilka chce testovať ich výkon a prispôsobiť ich európskym normám.

Táto expanzia do Nemecka je len jedným z viacerých krokov, ktoré Geely a ďalší čínski výrobcovia automobilov podnikajú na posilnenie svojej pozície v Európe. Medzi týchto výrobcov patrí aj Chery a Great Wall Motor, ktorí tiež plánujú otvoriť svoje závody v Európe.

Geely a ďalší čínski výrobcovia sa snažia reagovať na pripravované opatrenia Európskej komisie, ktorá plánuje zaviesť prísnejšie obchodné bariéry na dovoz elektrických vozidiel z Číny. Tieto opatrenia by mohli zahŕňať clá až do výšky 35,3 %, o ktorých sa momentálne rokuje s Pekingom.

Je jasné, že čínske automobilky, vrátane Geely, sa snažia minimalizovať riziká a zaistiť si prístup na európsky trh. Či už Geely postaví nový závod v Poľsku alebo v inej európskej krajine, rozhodnutie bude významným krokom v rámci expanzie čínskych výrobcov na starý kontinent.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú