V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Americký výrobca lietadiel Boeing chce výrazne zvýšiť tempo výroby svojho najpredávanejšieho modelu 737 MAX. Ako informovala agentúra Reuters, spoločnosť plánuje do konca roka 2025 vyrábať až 47 lietadiel mesačne. Momentálne ich produkuje menej než 40 kusov mesačne a oficiálny limit stanovený Federálnym leteckým úradom (FAA) je 38 kusov.

Generálny riaditeľ Kelly Ortberg vo štvrtok uviedol, že prvým cieľom je zvýšenie produkcie na 42 kusov mesačne do polovice roka. Tento plán prichádza po turbulentnom období, keď Boeing čelil prísnym regulačným obmedzeniam a stratenej dôvere zákazníkov po incidente s modelom 737 MAX 9 začiatkom roka.

Regulačný zásah po bezpečnostnom incidente

Dôvodom na súčasné výrobné obmedzenie je januárový incident, keď na palube lietadla Alaska Airlines typu 737 MAX 9 došlo krátko po štarte k uvoľneniu bočného panelu na mieste únikového východu. Tento vážny bezpečnostný problém prinútil FAA zaviesť prísnejšie dohľady a obmedziť výrobné kapacity Boeingu, aby zabezpečil vyššiu kvalitu a bezpečnosť montáže. Odvtedy spoločnosť podstúpila viaceré interné kontroly a musela spolupracovať s regulačnými úradmi, aby obnovila dôveru vo svoje výrobné postupy. Ortberg vyjadril presvedčenie, že Boeing je pripravený zvládnuť vyšší výrobný objem bez kompromisov v oblasti bezpečnosti.

Ortberg taktiež oznámil pozitívnu zmenu vo vzťahoch s Čínou, keď uviedol, že čínske letecké spoločnosti by mali v júni opäť začať preberať dodávky lietadiel Boeing. Pripomeňme, že Čína v apríli zastavila preberanie lietadiel ako reakciu na rozhodnutie amerického prezidenta Donalda Trumpa zvýšiť clá na čínske produkty.

Boeing

Toto gesto môže naznačovať zmiernenie napätia v obchodných vzťahoch medzi oboma krajinami a zároveň vytvára priestor pre oživenie jedného z kľúčových exportných trhov Boeingu. Čína je po USA druhým najväčším trhom pre civilné lietadlá a obnovenie spolupráce je pre firmu dôležitým strategickým krokom.

Náročná cesta späť k dôvere trhu

Boeing sa v posledných rokoch potýkal s viacerými výzvami, ktoré otriasli jeho pozíciou na globálnom trhu. Okrem incidentov spojených s modelmi 737 MAX sa musel vyrovnať aj s výpadkami v dodávateľských reťazcoch počas pandémie a následnými ekonomickými dopadmi.

Zvýšenie výroby signalizuje návrat k ambicióznejšej stratégii, no zároveň bude musieť Boeing presvedčiť regulačné úrady aj svojich klientov, že je pripravený dodávať bezpečné a spoľahlivé lietadlá v súlade s najprísnejšími štandardmi.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP