V texte boli použité materiály TASR.

Juhokórejský automobilový koncern Hyundai Motor Group oznámil najväčší investičný plán vo svojej doterajšej histórii. V priebehu nasledujúcich piatich rokov plánuje v Južnej Kórei investovať až 85,8 miliardy dolárov, čo predstavuje približne 73,7 miliardy eur. Spoločnosť to potvrdila v pondelok s tým, že hlavný dôraz bude klásť na nové technologické segmenty, najmä robotiku a pokročilé systémy umelej inteligencie.

Hyundai zdôrazňuje, že ide o strategické rozhodnutie, ktoré má posilniť celonárodný ekosystém inovácií. Kombinácia AI a robotiky sa totiž stáva neoddeliteľnou súčasťou budúcnosti mobility a koncern sa chce stať lídrom v globálnej transformácii automobilového priemyslu. Investície budú smerovať aj do rozvoja nových prevádzok, výskumných centier a technologických partnerstiev.

Silnejšie Kórejské exporty a rast výroby

Súčasťou investičného plánu je aj zvýšenie exportu vozidiel vyrobených v Južnej Kórei. Hyundai Motor Group očakáva, že do roku 2030 sa vývoz zvýši o 13 percent a dosiahne úroveň 2,47 milióna vozidiel ročne. Spolu so značkou Kia predala skupina minulý rok viac ako 7,2 milióna automobilov na globálnych trhoch, čo jej zabezpečilo pozíciu jedného z najväčších výrobcov na svete.

Vďaka silnej investícii chce koncern posilniť nielen svoju produkciu, ale aj technologickú sebestačnosť. Nové zdroje majú podporiť vývoj smart výrobných procesov, autonómnych technológií, pokročilých batérií a elektromobilov, ktoré sú pre dlhodobú konkurencieschopnosť kórejského priemyslu kľúčové.

Hyundai 2030 EREV
Hyundai (úprava redakcie)

Výhodná obchodná dohoda s USA

Plán prichádza krátko po oznámení novej obchodnej dohody medzi Soulom a Washingtonom. Na jej základe budú juhokórejské výrobky – vrátane automobilov – podliehať v USA zníženému clu vo výške 15 percent namiesto pôvodných 25 percent. Pre Hyundai a Kia to predstavuje výrazné zlepšenie exportných podmienok na jednom z najväčších svetových trhov.

Nižšie clá môžu významne podporiť predaj elektromobilov, SUV aj spaľovacích modelov kórejských značiek v Spojených štátoch. Hyundai dlhodobo buduje svoje postavenie v USA – od investícií do domácich batériových tovární až po rozšírenie produkcie elektromobilov v závodoch na juhu krajiny.

Hyundai Motor Group tak masívnym investičným plánom potvrdzuje, že chce zostať v popredí technologických zmien a súčasne posilniť ekonomiku Južnej Kórey aj jej exportnú výkonnosť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP