V texte boli použité materiály TASR.

Automobilka BMW oznámila zmenu na najvyššom poste. Milan Nedeljkovič, doterajší šéf výroby, sa stane novým generálnym riaditeľom nemeckej značky. Rozhodla o tom dozorná rada spoločnosti, ktorá zároveň potvrdila, že v tejto pozícii nahradí Olivera Zipseho. Ten pôsobí vo vedení od roku 2019 a počas jeho pôsobenia prešiel koncern zásadnou transformáciou smerom k elektromobilite.

Zipse odstúpi 13. mája, v deň výročného valného zhromaždenia BMW. V najbližších týždňoch dovŕši 62 rokov, čím prekročí vo firme neformálne stanovenú hranicu 60 rokov, ktorá býva limitom pre pôsobenie členov predstavenstva.

BMW si rozhodnutie nezaložilo iba na veku. Pod jeho vedením automobilka odštartovala projekt Neue Klasse, ktorý predstavuje novú generáciu plne elektrických vozidiel. Ide o jeden z najväčších strategických krokov v histórii firmy.

Zipsemu patrí aj zásluha za stabilizovanie automobilky počas pandémie COVID-19 a v období globálnych problémov s dodávateľskými reťazcami. Predseda predstavenstva Nicolas Peter zdôraznil, že dokázal udržať investície a zároveň pripraviť značku na nadchádzajúce regulačné a technologické výzvy v Európe aj mimo nej.

BMW/FonTech

Elektrická budúcnosť už nemá spätný chod

Nový generálny riaditeľ Milan Nedeljkovič má 57 rokov a v koncerne pôsobí viac ako 30 rokov. Do BMW nastúpil ešte v roku 1993 ako stážista. Postupne prechádzal rôznymi oddeleniami aj výrobnými závodmi v Nemecku. Do predstavenstva sa dostal v roku 2019, kde zastrešuje oblasť výroby. V posledných rokoch zohral kľúčovú úlohu pri optimalizácii procesov v továrňach BMW a pri postupnej príprave produkcie na éru elektrifikácie.

Peter vyzdvihol Nedeljkovičove analytické a riadiace schopnosti. Podľa hodnotenia vedenia dokáže efektívne narábať s finančnými a ekologickými zdrojmi, čo je výrazná výhoda pri prechode na moderné výrobné technológie a udržateľné postupy. Podporu mu vyjadrili aj zástupcovia zamestnancov, ktorí ho hodnotia ako dôveryhodného a pragmatického lídra.

BMW čelí silnej konkurencii čínskych výrobcov a zároveň sa musí vyrovnať s vysokými dovoznými clami v Spojených štátoch. Tieto faktory viedli k úpravám prognóz zisku na rok 2025. Automobilka však verí, že od roku 2026, keď vstúpi na trh prvý model plne elektrického radu Neue Klasse, sa značke podarí zlepšiť svoje pozície. Nedeljkovič tak bude viesť firmu v období, ktoré je rozhodujúce pre budúce smerovanie značky BMW.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP