Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Zriaďovanie a aktivácia elektronických schránok subjektom, ktoré sú zapísané v inom ako Obchodnom registri, pokračuje. V súvislosti s pandémiou nového koronavírusu rezort informatizácie už prednostne zriadil e-schránky poskytovateľom sociálnych služieb, od Nového roka budú aj aktivované. Informoval o tom v stredu odbor komunikácie Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) SR.

MIRRI prednostne zriadilo e-schránky takmer tisícke organizácií poskytujúcim sociálne služby, pretože poskytovanie finančnej podpory na prekonanie negatívnych dosahov koronakrízy sa väčšinou vykonáva po podaní žiadosti práve cez e-schránku.

Rezort práce aktuálne eviduje 2292 aktívnych poskytovateľov sociálnych služieb, ktorí majú rôzne právne formy a pôsobia v rôznych oblastiach, ako napríklad zariadenia sociálnych služieb, prepravné služby či mnohé iné. K už zriadeným a aktivovaným 1230 e-schránkam tak rezort informatizácie pridal ďalšiu tisícku a štát im teda nebude doručovať úradné rozhodnutia poštou, ale výhradne elektronicky. „Tieto organizácie vedia ústredný portál využiť aj na realizáciu podaní a budú mať možnosť reagovať na rôzne schémy COVID podpory cez slovensko.sk,“ vysvetlilo MIRRI.

Ako pripomenulo, poskytovať sociálne služby môže samotná obec či vyšší územný celok. „Mnohým obciam či mestám tak do prostredia Ústredného portálu verejnej správy pribudla ďalšia elektronická schránka v postavení právnickej osoby, ktorá je v zmysle zákona o e-governmente určená na komunikáciu,“ vysvetlil poverený generálny riaditeľ ITVS sekcie MIRRI Peter Kucer a dodal, že v prípade právnických osôb postačuje na autorizáciu podania kvalifikovaný elektronický podpis a nepotrebuje mandátny certifikát.

Zdôraznil však, že na prístup do e-schránky sú potrebné elektronický občiansky preukaz s čipom, bezpečnostným osobným kódom a tiež príslušné certifikáty. „Štatutári organizácií poskytujúcich sociálne služby by si mali overiť, či je ich organizácia uvedená v Registri právnických osôb a má v danom registri uvedené správne údaje o sebe i štatutároch,“ dodal Kucer s tým, že ak to tak nie je, mali by kontaktovať registračné orgány, napríklad vyššie územné celky alebo Ministerstvo vnútra (MV) SR so žiadosťou o aktualizáciu údajov.

Štatutári, ktorí nemajú občiansky preukaz s čipom a prístupové certifikáty, by nemali odkladať návštevu klientskeho centra MV SR a požiadať o vydanie dokladov. Štatutári nájdu potrebné informácie o elektronických schránkach a prístupe k nim na webstránke slovensko.sk.

Zdroj: TASR

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú