Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Koniec roka sa vždy nesie v znamení bilancovania. Rebríček tých najvyhľadávanejších fráz a slov si už pravidelne pripravuje aj Google, ktorý ho dokonca lokalizuje pre každú krajinu zvlášť.

Celkom podľa očakávaní sme sa tak dozvedeli, že naviac zadávaným výrazom za rok 2021 bol koronavírus, respektíve štátny web korona.gov.sk, kde sme mohli sledovať počty nových nakazených a obsadenosť nemocníc, ale aj registrovať sa na očkovanie a vygenerovať si svoj COVID Pass, ktorý bol aspoň akou-takou vstupenkou do normálu.

Celý rebríček najvyhľadávanejších slov, osobností a udalostí nájdeš v predchádzajúcom článku. Treba ale priznať, že prekvapení, ale aj zábavných výsledkov v ňom zas až toľko nie je.

Vytiahli najbizarnejšie vyhľadávania

Zmeniť to chcela agentúra Visibility, ktorá si dala za ciel v tvrdých dátach nájsť tie najväčšie šialenosti. Pre zdatnejších čitateľov technologického webu môže ísť o pripomienku, že nie každý má internet v malíčku a rôzni sme aj v prípade prístupu k úplne bežným súčastiam života.

Súčasťou infografiky je aj počet priemerných vyhľadávaní danej frázy za mesiac. Rebríček tak ukazuje, že až 800 ľudí mesačne hľadalo „Ivermektín pre kone“, čo opäť naznačuje, že sme žili hlavne pandémiou aj hoaxami a nepodloženými informáciami o tom, ako ho liečiť. Slovákov však v súvislosti s koronavírusom zaujímalo tiež to, či sa vakcína dobre znáša s alkoholom.

Novinkou roka 2021 však bola aj téma „Ako sa dostať na Slovensko“. Oproti rokom, kedy sme odtiaľto chceli skôr zmiznúť (aspoň na dovolenku), je to nečakaná zmena.

Visibility

Ľudia mali problém aj príliš veľkým množstvom osobných vecí či majetku, ako dokazuje pozícia číslo dva a 700 vyhľadávaní mesačne (to je 8 400 ľudí za rok) pre „Ako zistiť, čo vlastním“. Iné problémy už patrili tráveniu a vyprázdňovaniu či nedostatku financií, ktoré však nechceli riešiť len legálnou cestou.

Za klasické možno považovať aj problémy so svokrou či nenaplnenou láskou. Pomerne veľa Slovákov (110) však každý mesiac rozmýšľa, alebo presnejšie prostredníctvom Google hľadá, ako ukončiť svoj život spôsobom, ktorý by vyzeral ako nehoda.

Je tak celkom možné, že rebríček nie je len zábavný a mali by sme dávať pozor aj na to, v akom stave je naše duševné zdravie, alebo zdravie našich blízkych.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú