Takmer 37 % učiteľov sa obáva, že by nedokázali rozlíšiť, či bola úloha vypracovaná umelou inteligenciou (AI) alebo žiakom. Údaje vyplývajú z prieskumu Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity Cyrila a Metoda (FKM UCM) v Trnave na vzorke 474 žiakov a 87 učiteľov stredných škôl. TASR o tom informoval Peter Krajčovič z FMK UCM.

Ako doplnil, s pojmom umelá inteligencia sa stretlo takmer 97,5 % žiakov, pričom 48 % z nich ju aj vyskúšalo. „Najčastejším spôsobom využitia je pritom pomoc pri hľadaní informácií o rôznych témach, ktoré ich zaujímajú, pomoc s prekladom textu do cudzieho jazyka a písaním školských úloh,“ uviedol Krajčovič.

Prieskum sa realizoval v období od 21. marca do 17. apríla. Z výsledkov ďalej vyplynulo, že 33 % žiakov vníma umelú inteligenciu rovnako z hľadiska prínosov a rizík, 25 % vníma viac prínosov ako rizík a takmer 28 % nemá na porovnanie prínosov a rizík AI názor.

O umelej inteligencii, jej využití, prínosoch a rizikách nehovorilo so svojimi učiteľmi 50 % žiakov a 41 % uviedlo, že tému AI s učiteľmi spomenuli na vyučovacej hodine.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú