Spojenie „klasiky“ a moderných technológií. Do Porsche 911 nasadili elektromotor
Porsche 911 zrejme netreba nikomu zvlášť predstavovať. Vo svete štvorkolesových tátošov ide o pojem, ktorý má rešpekt širokej verejnosti aj konkurenčných výrobcov áut. Do 911-ky už dokonca prenikli moderné technológie v podobe elektrického pohonu, no toto auto nevyrobilo Porsche, ale startup Modern Classics z Bulharska, informoval portál Motor1.
Porsche totiž nedávno vyhlásilo, že elektromobilita ešte nie je na takej úrovni, aby mohli vyrobiť elektrickú 911-ku. Toto auto musí podľa nemeckej prémiovej automobilky spĺňať určitý štandard, no súčasné batérie a s tým spojený dojazd a hmotnosť zatiaľ nie sú schopné ho naplniť.
911-ka zo 70. rokov s modernými „vnútornosťami“
Čo ale nevie urobiť Porsche, dokáže ambiciózny startup z Bulharska. Aby bolo jasné, táto prestavba je skôr ukážka možností, že aj starší spaľovák sa dá prerobiť na moderný elektromobil, než seriózne Porsche konkurencieschopné najnovším elektromobilom dneška.

Paradoxom nie je iba samotná prestavba legendárneho spaľováku na elektromobil, ale aj to, akou elektrickou sústavou auto vybavili. O pohon vozidla sa totiž stará elektromotor a batérie z BMW i3.
Ako píše bulharský magazín Autoclub, elektromotor má výkon 184 koní, batéria disponuje kapacitou 42 kWh a na jedno nabitie urazí toto „Frankensteinovo dielo“ slušných 250 km.

Maximálna rýchlosť je pritom 160 km/h a z 0 na 100 km/h auto zrýchli za 6,8 sekundy. Tým, že sa zmenila celá pohonná jednotka, dostalo auto aj množstvo ďalších vylepšení, ktoré pôvodná verzia 911-ky zo 70-rokov nemala.
Ide napríklad o systémy ABS a ESP, či asistent rozjazdu do kopca. Prerábkou, aj keď podľa výrobcu iba decentnou, prešiel aj interiér, ktorý teraz kombinuje klasické a moderné prvky. Koniec koncov, o kombinácii moderných a klasických vlastností a komponentov je celé toto auto.
Len pre porovnanie, pôvodná 911-ka zo 70. rokov disponovala motorom V6 s výkonom 150 koní. K dispozícii bola 4-stupňová alebo 5-stupňová prevodovka. Maximálna rýchlosť tohto modelu je 210 km/h, takže v tomto smere zaostáva aj technológia z 21. storočia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori

