Marketingová nočná mora spoločnosti Disney pokračuje. Hraný remake rozprávkovej klasiky Snehulienka po premiére v kinách na agregátových portáloch čelí review bombingu, ktoré novinku pasujú za jeden z najhorších filmov všetkých čias. Filmu sa príliš nedarí ani v oblasti zárobkov.

Účelne zlé hodnotenia

Nebolo žiadnych pochýb o tom, že nová Snehulienka bude po premiére naďalej vyvolávať veľké vášne. Film pred uvedením v kinách čelil problémom kvôli veľkým úpravám v príbehu, digitálnemu spracovaniu siedmych trpaslíkov či kontroverzným vyjadreniam hlavnej hereckej predstaviteľky Rachel Zegler za kritiku Donalda Trumpa i podpory Palestíny. Niektorí diváci tiež nevedeli stráviť, že postavu Snehulienky stvárni herečka latinskoamerického pôvodu.

Nenávisť voči remaku Snehulienky sa napokon vystupňovala až do roviny, kedy spoločnosť Disney uvedenie filmu v kinách o rok odložila. Ani táto prestávka však napokon príliš nepomohla. Novinka krátko po vydaní čelí záplave účelne zlých hodnotení, tzv. review bombingu na viacerých známych agregátových portáloch.

Na portáli IMDB má na základe 50-tisíc recenzií napríklad hodnotenie iba 2,1 / 10, veľmi podobne je na tom aj na obľúbenej filmovej stránke ČSFD, kde ju používatelia ohodnotili na 19 %, čím sa stáva jedným z najhorších filmov histórie. Podobné hodnotenia sú voči novému filmu neférové, keďže aj napriek nedostatkom je Snehulienka skôr priemernou rozprávkou, ktorá si môže nájsť svojich fanúšikov.

TMDB

Kontroverzia ale urobila svoje a Snehulienke sa v kinách príliš nedarí. Film za úvodný víkend zarobil iba 87 miliónov dolárov, čím podliezol očakávania analytikov. Tí mu pri debute predpovedali zárobky na úrovni približne 100 miliónov. Snehulienke sa nedarilo ani na americkom trhu, kde zaznamenala najnižšie tržby spomedzi všetkých hraných remakov od Walta Disneyho, informuje Variety.

Doposiaľ najnižšiemu záujmu čelila hraná verzia rozprávky Dumbo, ktorá v USA ešte v roku 2019 odštartovala na 45 miliónoch dolároch. Negatívny rekord Snehulienky štúdio Disney určite neteší, predovšetkým, keď do remaku rozprávkovej klasiky vrazilo približne štvrť miliardy dolárov, aj to bez marketingu.

Spoločnosť sa teraz musí spoliehať, že Snehulienke sa bude dariť v nasledujúcich týždňoch. Dúfa, že zopakuje rovnaký úspech, ako sa v decembri minulého roka podaril pri rozprávke Mufasa: Leví kráľ. Aj v tomto prípade bol debut slabý, nakoniec však druhý diel Levieho kráľa zarobil 718 miliónov.

Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP