Slovenský paradox: Tesla Model Y stojí u nás voči zvyšku EÚ až priveľmi málo. Skrýva nemilé prekvapenie
Tesla pred pár dňami začala v Európe oficiálne predávať Model Y vo verzii Standard Range, ktorý sa razom stal jedným z najzaujímavejších elektromobilov v danej cenovej kategórii.
Prekvapením bola cena v slovenskom konfigurátore, ktorá bola v porovnaní s okolitými krajinami nižšia o tisíce eur. Jaroslav Kapšo, odborník na elektromobily Tesla, nám prezradil prečo je tomu tak a na čo si dať pozor.
Prvou dôležitou správou je, že aktuálne predávaný Model Y SR pochádza z Číny. Európska továreň Gigafactory zatiaľ základnú Teslu nevyrába. To prináša zopár odlišností, na ktoré by si mal pri kúpe myslieť.
Ohlásenie predaja Modelu Y vo verzii SR bolo veľmi príjemným prekvapením z dvoch dôvodov. Jedným je to, že je to najdostupnejšia verzia Modelu Y a objavila sa nečakane skoro. Druhým je, že cena v slovenskom konfigurátore vyzerá byť naozaj nízka, nižšia ako v iných krajinách EÚ.
Doteraz Tesla ponúkala v Európe len verzie Long Range a Performance, ktoré už mali naši klienti možnosť vyskúšať počas testovacích jázd a prenájmov. Teraz prichádza čínska verzia SR za výrazne lepšiu cenu, aj keď samozrejme s niekoľkými obmedzeniami oproti vyšším konfiguráciám. Z tých podstatných spomeniem maximálny nabíjací výkon 170 kW oproti 250 kW a pohon len zadnej nápravy.
Veľmi pravdepodobne za to vďačí čínskym blade batériám. Tí, ktorí čakajú na berlínsku SR, si ale asi ešte budú musieť počkať. Podľa vyjadrenia zdrojov z Tesly budú prvé várky vyrobené v Číne. Väčšinu berlínskej produkcie zatiaľ ešte stále tvoria Modely Y Performance.
Pri objednávaní cez slovenský konfigurátor je potrebné rátať s viacerými neštandardnými krokmi, ako napríklad kaucia na DPH a poplatok za doručenie auta na Slovensko. S týmto všetkým ale v rámci DriveTesla.sk radi pomôžeme, aby mal klient auto bez starostí a vedel si ho od prvého dňa užiť.
Po všetkých skrytých poplatkoch cena nie je až tak atraktívna
V oficiálnom slovenskom konfigurátore Tesly sa dá Model Y v základnej verzii s pohonom zadnej nápravy a dojazdom 455 km (podľa WLTP) kúpiť už za 42 870 € bez DPH a bez uplatnenia akýchkoľvek zliav.
Podľa Kapša môže cena kvôli doprave narásť až na 44 000 € bez dane. Pri nákupe cez slovenský konfigurátor je navyše osoba povinná zaplatiť kauciu vo výške zhruba 15 000 €, ktorá sa mu však časom vráti.
Pri nákupe Tesly cez slovenský konfigurátor tak zákazník zaplatí 44 000 €, k tomu 15-tisícovú vratnú kauciu za tiež DPH, ktorá tvorí zhruba 8 500 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko o pár hodín zasiahnu prudké mrazy. Vieme, kde ich pocítia najviac (PREDPOVEĎ)
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
Brent sa šplhá nahor. Investorov ťahá nádej na obchodnú dohodu medzi veľmocami
Brusel chce zastaviť ruský plyn. Hlas-SD varuje pred ohrozením Slovenska
Začína to rutinou a končí hladovaním. Na sociálnej sieti sa šíri trend, ktorý vydesil expertov
Severná Kórea opäť odpálila balistickú raketu. Napätie na polostrove stúpa
Ani silný zisk nestačil. Slabšie tržby poslali akcie Uberu do mínusu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko o pár hodín zasiahnu prudké mrazy. Vieme, kde ich pocítia najviac (PREDPOVEĎ)
Slováci majú v obývačke poklady za tisíce eur. Tieto predmety majú päťcifernú hodnotu (PREHĽAD)
Nový pápež Lev XIV. mal prísť v júni na Slovensko. Plánoval odslúžiť omšu aj navštíviť známy vrch
Revolúcia v liečbe depresie: Domorodá rastlina môže zachrániť milióny životov, hlási nový výskum
V zóne smrti nemôžeme zachrániť nikoho. Horolezci odhaľujú drsnú stránku výstupu na Mount Everest
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené