Tesla pred pár dňami začala v Európe oficiálne predávať Model Y vo verzii Standard Range, ktorý sa razom stal jedným z najzaujímavejších elektromobilov v danej cenovej kategórii.

Prekvapením bola cena v slovenskom konfigurátore, ktorá bola v porovnaní s okolitými krajinami nižšia o tisíce eur. Jaroslav Kapšo, odborník na elektromobily Tesla, nám prezradil prečo je tomu tak a na čo si dať pozor.

Prvou dôležitou správou je, že aktuálne predávaný Model Y SR pochádza z Číny. Európska továreň Gigafactory zatiaľ základnú Teslu nevyrába. To prináša zopár odlišností, na ktoré by si mal pri kúpe myslieť.

Ohlásenie predaja Modelu Y vo verzii SR bolo veľmi príjemným prekvapením z dvoch dôvodov. Jedným je to, že je to najdostupnejšia verzia Modelu Y a objavila sa nečakane skoro. Druhým je, že cena v slovenskom konfigurátore vyzerá byť naozaj nízka, nižšia ako v iných krajinách EÚ.

Doteraz Tesla ponúkala v Európe len verzie Long Range a Performance, ktoré už mali naši klienti možnosť vyskúšať počas testovacích jázd a prenájmov. Teraz prichádza čínska verzia SR za výrazne lepšiu cenu, aj keď samozrejme s niekoľkými obmedzeniami oproti vyšším konfiguráciám. Z tých podstatných spomeniem maximálny nabíjací výkon 170 kW oproti 250 kW a pohon len zadnej nápravy.

Jaroslav Kapšo

Veľmi pravdepodobne za to vďačí čínskym blade batériám. Tí, ktorí čakajú na berlínsku SR, si ale asi ešte budú musieť počkať. Podľa vyjadrenia zdrojov z Tesly budú prvé várky vyrobené v Číne. Väčšinu berlínskej produkcie zatiaľ ešte stále tvoria Modely Y Performance.

Pri objednávaní cez slovenský konfigurátor je potrebné rátať s viacerými neštandardnými krokmi, ako napríklad kaucia na DPH a poplatok za doručenie auta na Slovensko. S týmto všetkým ale v rámci DriveTesla.sk radi pomôžeme, aby mal klient auto bez starostí a vedel si ho od prvého dňa užiť.

Po všetkých skrytých poplatkoch cena nie je až tak atraktívna

V oficiálnom slovenskom konfigurátore Tesly sa dá Model Y v základnej verzii s pohonom zadnej nápravy a dojazdom 455 km (podľa WLTP) kúpiť už za 42 870 € bez DPH a bez uplatnenia akýchkoľvek zliav.

Podľa Kapša môže cena kvôli doprave narásť až na 44 000 € bez dane. Pri nákupe cez slovenský konfigurátor je navyše osoba povinná zaplatiť kauciu vo výške zhruba 15 000 €, ktorá sa mu však časom vráti.

Pri nákupe Tesly cez slovenský konfigurátor tak zákazník zaplatí 44 000 €, k tomu 15-tisícovú vratnú kauciu za tiež DPH, ktorá tvorí zhruba 8 500 €.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú