Slováci rapídne zvýšili počas „koronakrízy“ spotrebu dát a volaní. Operátori prezradili štatistiky
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Väčšina ľudí aktuálne nechodí do práce, pričom najväčšiu časť dňa trávime vo svojich domovoch. Tento fakt sa odrazil aj na štatistikách mobilných operátorov, z ktorých je jasné, že voľné chvíle si skracujeme nielen častejším telefonovaním, ale aj väčším míňaním dát.
Môžeme povedať, že poniektorých z nás koronavírus doslova uväznil v domovoch. Vypĺňanie voľného času môže byť rôzne. Niektorí ho trávia s rodinou či deťmi, iní naopak dávajú prednosť sociálnym sieťam, televízii alebo hraniu mobilných či počítačových hier.
Nájdu sa však aj takí, ktorí väčšinu dňa volajú s rodinou alebo s kolegami z práce. Súčasnú situáciu pekne odzrkadľujú aj štatistiky mobilných operátorov.
Nárast všade okrem SMS správ
Napríklad Telekom už štyri týždne eviduje stúpajúci počet hovorov. Kým okolo 10. marca stúpla prevádzka oproti štandardu len mierne (cca o 15 až 20 %), vo štvrtok a piatok 12. a 13. marca bola prevádzka vyššia o 50 až 80 % oproti bežnému pracovnému dňu.
V druhej polovici marca, keď väčšina Slovákov prešla na tzv-. home office, operátor evidoval prekročenie dvojnásobku bežnej prevádzky. Prevádzka je už stabilizovaná, no aj napriek tomu každý deň generuje približne 50 až 100 % nárast opriti bežnému pracovnému dňu. Na úroveň pracovných dní z pred koronavírusu sa dostali aj víkendy.
Rástla aj dátová spotreba. Najväčší rast operátor zaznamenal začiatkom marca, pričom hlavným dôvodom mohla byť aj akciová ponuka nekonečných dát na celý mesiac. V posledných dňoch stúpa prevádzka len mierne a aj preto bude ponuka extra dát naviac pokračovať aj v mesiaci apríl. Zaujímavosťou však je, že žiadne výrazné zmeny Telekom neregistruje pri SMS a MMS správach.
O2 eviduje nárast o 10 %
Vyťaženosť sietí eviduje aj modrý operátor O2. „V poslednom týždni evidujeme značný nárast prevádzky, ktorá sa blíži najexponovanejším obdobiam v roku. Mimoriadna situácia na Slovensku sa premietla do nárastu volaní, ktorých počet stúpol o 10 %,“ informovala šéfka komunikácie O2 Slovakia Tereza Molnár.
V O2 evidujú, že ľudia si počas tohto karanténneho obdobia volajú nielen častejšie, ale aj dlhšie. Podľa štatistík sa priemerná dĺžka hovoru v polovici marca predĺžila zhruba o tretinu a až o štvrtinu narástla aj dátová prevádzka. Podobný trend je možné vidieť aj pri internete na doma, kde rástli odoslané dáta najmä vo večerných hodinách.
O2 ďalej informuje, že ich súčasná prevádzka pripomína najvyťaženejšie obdobia v roku, no pripravení sú aj na prípadný ďalší nárast. Tak ako aj zvyšní operátori, aj O2 poskytol neobmedzené dáta na aplikácie v rámci svojich SMART Paušálov. Okrem toho niektorým zákazníkom poskytlo platformu HBO GO dočasne zadarmo a päťnásobne navýšilo rýchlosť internetu na doma po prečerpaní dát.
Orange chváli zákazníkov za využívanie aplikácií
Aj Orange zaznamenal za posledné obdobie výrazný nárast prevádzky vo viacerých oblastiach. Hlasová prevádzka je po prvotnom náraste stabilizovaná a takmer tretinové nárasty evidujú práve počas pracovných dní. Najvýraznejší nárast volaní však Orange zaznamenal cez internetové aplikácie Messenger, Skype, WhatsApp či Viber.
Tento nárast bol viac ako 130 %, no operátor tento trend oceňuje, nakoľko uskutočňovanie hovorov cez chatovacie aplikácie pomáha zmierniť záťaž siete, ktorá tak ostáva voľná pre hlasové hovory. Aj z tohto dôvodu Orange umožnil svojim zákazníkom bezplatnú aktiváciu Nonstop dátového balíka Čet. Tento krok sa podľa údajov evidentne podaril.
Stabilizovaná je aj dátová prevádzka, no aj napriek tomu narástla oproti bežným dňom takmer o pätinu. Zvýšená je aj dátová prevádzka v pevnej sieti, no v tomto prípade ide o menšie čísla.
Štatistiky operátora 4ka sme, žiaľ, do uzávierky článku neobdržali. Po získaní ich dodatočne ich doplníme.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový paušál a ďalšie novinky. O2 predstavil veľké zmeny, tu je prehľad
Nová analýza štátu: Odhalili, ktorý slovenský operátor je najlepší
Slováci, chystajte peňaženky. Obľúbený operátor opäť zdražuje
Veľké prekvapenie Telekomu. Predstaví dve nové služby, prídu už o pár dní (+ detaily)
Pocítia ho tisíce Slovákov. Veľký operátor prináša masívne vylepšenie a horúcu technologickú novinku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Mala odísť do dôchodku, USA však do nej nalejú miliardy. Kvôli tomuto chcú zachovať legendárnu stíhačku F-22
- Drastické zmeny: Slováci nedostanú na výber. EÚ má nový spôsob, ako riešiť klimatickú krízu
- Obľúbená služba Slovákov poriadne zdražie. Končia výhody, toľkoto si priplatíme
- WhatsApp dostáva ohromnú funkciu. Budeš na nej závislý
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
-
- Drastické zmeny: Slováci nedostanú na výber. EÚ má nový spôsob, ako riešiť klimatickú krízu
- Zrazu sa vyparila, nikto nevie kam. Nad zatmením Slnka sa udialo niečo zvláštne
- WhatsApp dostáva ohromnú funkciu. Budeš na nej závislý
- Obľúbená služba Slovákov poriadne zdražie. Končia výhody, toľkoto si priplatíme
- Mala odísť do dôchodku, USA však do nej nalejú miliardy. Kvôli tomuto chcú zachovať legendárnu stíhačku F-22
-
- Drastické zmeny: Slováci nedostanú na výber. EÚ má nový spôsob, ako riešiť klimatickú krízu
- Videli sme seriál roka. Apokalyptické sci-fi je splnený sen, je ešte lepšie ako The Last of Us
- Zrazu sa vyparila, nikto nevie kam. Nad zatmením Slnka sa udialo niečo zvláštne
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Najlepší seriál v histórii Netflixu pohorel. Slováci najviac kritizujú kontroverzné rozhodnutie
Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch poklesu začínajú rásť
DPB vypraví počas víkendu aj historické vozidlá
USA schválili povolenie kľúčového programu pre sledovanie
Aktuálne: Bitcoin má za sebou kritickú zmenu. Toto sa stane s jeho cenou
Technologické akcie pokračujú v poklese, Nasdaq v piatok klesol o 2 %
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené